Lous häst sjönk ner i bottenlöst kärr: ”Hade kunnat sluta i en mardröm”

Den härliga ridturen hade kunnat sluta i en katastrof när 17-åriga Lou Bizzozeros häst plötsligt sjönk ner i ett bottenlöst kärr mitt i skogen. Men i stället för att drabbas av panik lyckades båda två behålla lugnet, något som Lou tror bidrog till att händelsen trots allt fick ett lyckligt slut.
– Jag trodde aldrig att det skulle hända oss. Jag är fruktansvärt tacksam för att jag och hästen kunde hålla oss lugna trots situationen, säger hon till TV4 Nyheterna.
 
Med all respekt för denna traumatiska händelse, är det bara jag som inte kan släppa hur tusan ett kärr kan vara bottenlöst?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 461
  • Artikel
Hästnyheter (BT) Dramat med hästen Figge som försvann och gick ner sig i ett kärr slutade lyckligt. Nu pustar han ut i stallet tillsammans med sin...
Svar
2
· Visningar
1 215
Senast: tinutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp