Ludd-grimma??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare NeonPrinsessa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 763
N

NeonPrinsessa

Jag letar febrilt efter en ludd-grimma till min lilla pålle.
Alltså inte en sån med fårskinnsludd som ser sådär gigantiskt stort ut utan en sån med typ teddy-ludd på hela insidan av grimman. Svårt att förklara :confused:

Någon som har sett någon (på internet helst) eller har någon att sälja?

Sv: Ludd-grimma??

Du vill altså ha ludd på alla remmar?
Annars finns det ju grimmor med ludd i nacke och över nosen. Eskardon har en till exempel, och den lär vara mjuk i övrigt också.

jag har en från Willab (tror jag de e) med ludd på nosen och nacken. om det var så du menade ?!

Ja, det finns ju grimmor med ludd "överallt"<eller hur man nu ska säja...men det är klart, det funkar ju att ha bara på nosen o i nacken också... Finns det några sidor på internet som ni kan rekomendera? Jag har kollat runt lite men inte hittat nått....

Vill bara säga att sådana grimmor är värdelösa att leda hästar i om dom har lite bråttom. Det är ju så mjukt och skönt så de bara kliver på :smirk:

Grand Prix/Ridutrustning (www.ridutrustning.se) har en grimma med ludd både på nacke, nos och sidostycken från Globus. Verkar som det är rabatt på den just nu (71,20 ist för 89 kr) :) . Även om det kanske inte är någon toppkvalite så är det ju onekligen ett bra pris. Finns i flera färger. Hittade ingen "ludd"grimma på Höök's hemsida men jag har för mig att jag har sett en i butiken.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 696
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 847
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 946
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
32 246
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025