Luftrör på hästmänniskor

Sv: Luftrör på hästmänniskor

Jag undrar hur det är med era luftrör?

Jag har i kanske 8-10 års tid haft lite problem med mina luftrör. Jag är alltid slemmig i halsen, kan nästan alltid hosta upp slemklompar, och harklig. För några år sedan pratade jag med husläkaren om detta som sa att håller man på med hästar får man skylla sig själv som vistas i en så dammig miljö. För några år sedan bytte jag till torvströ i mitt stall (har nu fem hästar hemma, har haft tre innan) och har hösilage. Detta då min gamla hingst hade dammhosta. Han finns inte kvar men jag behöll torv, då stallmiljön och luften är så fin, och vi har kvar silaget. Det är mao väldigt bra luft i stallet. Så min undran är, har ni stallfolk besvär med luftrören?
Undrar om någon har några tips? Jag lider väl inte något oerhört, men vill såklart ha så bra hälsa som möjligt. Barnläkaren jag talade med sist då vi gjorde pricktest på sonen (som f ö inte var allergisk :)) trodde det kunde vara någon allergi i botten om man har sådana problem. Har dock inte märkt något speciellt i någon situation. Har inga andra allergier.

Tips? Funderar på att prova alger. Vad tror ni?

Japp, här är en till. Fick som yngre konstaterat överkänsliga slemhinnor, vilket typ innebär att man får allergi symtom på allt möjligt och omöjligt ;)
Och fram för allt om jag fuskar med antihistamintabletterna ett tag då blir det bra mycket rossligare och det snabbt. Och inte blir det bättre av att jag börjar se tecken på den där jäkla astman som ligger i släkten hos oss med... Så får väl gå iväg och få tagit det där astmatestet, men vill samtidigt inte veta... Det man inte "vet" har man inte ont av eller hur var det nu ;)

/Camilla
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag undrar åt en bekant (men givetvis nyfiken själv) som inte är sådär "haj" på datorer osv, så jag söker svar bland andra...
Svar
16
· Visningar
2 115
Senast: Rosett
·
Hästvård Kanske inte problemhäst, men hästproblem iaf. Jag håller på att ge upp och funderar seriöst på att ta bort henne. Hjälp mig tänka rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 265
Senast: Aaricia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp