Luftsparkar?

Pia

Trådstartare
Det känns precis som om en bebis sparkar i min mage. Men jag vet till 100% att jag inte är gravid. Vad tusan kan det vara? Det "sparkar" på samma ställe hela tiden och men ser tydligt hur magen hoppar till varje gång. Jag mår bra i övrigt men det känns märkligt det här.

Sv: Luftsparkar?

Det låter som tarmrörelser. Såna har jag också och det är en mycket märklig känsla när man är över 50 och skulle i princip vara en medicinsk sensation om jag vore gravid (hemska tanke i min ålder).

Såna får jag också och det känns som en bebisspark men jag tror det är tarmarna som ändrar läge.
Ibland får jag flera på rad men det är inget att bry sig om.

här är en till som "känner fosterrörelser" trots att graviditet är en omöjlighet... Och jag tror också att det är tarmrörelserna, kombinerat med svag bukmuskulatur.

Iaf jag har en stark puls i magen som man lätt känner och kan se..
Samma för dig kanske?

Mina bukmuskler är obefintliga så den teorin kan mycket väl stämma.

Det sparkar fortfarande.:D
Skönt att höra att det inte är så farligt, jag trodde att det var nån slags förstadium till tarmvred. Jag är snart 45 och detta är första gången jag råkat ut för detta. Bukmuskler har jag inga. Jag har gått ner 15 kg nyligen, kan det vara så att tarmarna fått mer plats nu och därför flyttar runt lite som dom vill?

Iaf jag har en stark puls i magen som man lätt känner och kan se..
Samma för dig kanske?
I mitt fall är svaret nej, det handlar inte om någon puls, utan om plötsliga rörelser som känns precis som ett sprattlande foster - efter 4 graviditeter har man ju rätt bra koll på hur det känns...

Liknande trådar

Kropp & Själ Vår dotter började få ont i magen och må illa till och från i början av förskoleklass. Då som regel på morgnarna. Det slutade med att...
Svar
16
· Visningar
1 131
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 516
Senast: Lisen82
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
753
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
819
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår