Lugnande Fodertillskott

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare My Tonic
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 637
M

My Tonic

Har ni några tips?

Har fått tips om både Dodson & Horrells 'Placid' och Forans 'Equi Calm'.
Det är till ett fullblod, som stressar upp sig vid uteritt.

Vilket är effektivast?
Har ni andra tips på fodertillskott som skulle kunna hjälpa?

Sv: Lugnande Fodertillskott

Har bara provat equi calm. Det hjälpte inte alls. Kanske hade funkat om jag tagit en slurk istället :)

Magnesium sägs ju lugna ner. Finns på granngården.

Annars rida ut med lugna kompisar om det bara är vid uteritten problemen finns?

magnesium hjälper endast om hästens nervositet beror på just magnesiumbrist. magnesium i sig är inte lugnande.

dock har väldigt många hästar (och människor!) brist på just magnesium. så det är det första du bör prova.

kamomill och valeriana är utmärkta lugnande örter. men hästen blir ju inte drogad som om den hade fått plegg, och man måste ändå träna på situationen som gör hästen rädd. det är inget undermedel och ska inte ges för länge.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 479
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 176
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 824
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 234
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka