lugnande + slaktkarens

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fantasi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 732
F

Fantasi

är alla lugnande medel slaktkarens på? eller har veterinären lugnande som inte har slaktkarens?

Kan jag som hästägare välja det i så fall?:confused:

Sv: lugnande + slaktkarens

förut kom jag ihåg att man fick godkänna att en häst blev belhandlad med preparat som innebar slaktkarens, men nuförtiden får man veta det först efteråt, varför är det så? bör man inte få vara med och bestämma en sådan sak? i alla fall då det gäller lugnande; som skall ges i samband med tex rönken..

känns lite onödigt att få livstids slaktkarens på en häst endast pga ett lugnande medel..

Liknande trådar

Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: Lejd
·
Hästvård Det är dags för våran första utställning om en vecka och jag har inte haft möjlighet att bada henne under våren (hon står på lösdrift... 2
Svar
21
· Visningar
1 465
Senast: tanten
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 183
Senast: Mint
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
402
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka