Lunch nära Malmö C

Zpunk

Trådstartare
En smula oplanerat har jag precis landat i Malmö och kommer behöva äta lunch här, någon som kan tipsa om något trevligt ställe ganska nära centralen? Plus om det är trevligt att sitta kvar efteråt och läsa bok en stund (tänker typ som Condeco), eller kanske finns det någon bra take away sushi som man kan äta utomhus på någon slags grönyta? Helt lost, aldrig varit här förut 😂
 
En smula oplanerat har jag precis landat i Malmö och kommer behöva äta lunch här, någon som kan tipsa om något trevligt ställe ganska nära centralen? Plus om det är trevligt att sitta kvar efteråt och läsa bok en stund (tänker typ som Condeco), eller kanske finns det någon bra take away sushi som man kan äta utomhus på någon slags grönyta? Helt lost, aldrig varit här förut 😂
Saluhallen är väldigt trevligt tycker jag! Det ligger typ 5-10 minuters promenad från centralen och det finns massor av trevliga ställen att välja på, samt uteservering & inomhusservering som båda är trevliga att sitta på. https://www.google.co.uk/maps/place...79296!4d12.9909635!16s/g/11cp7f4vff?entry=ttu

Närmaste grönområde blir nog Kungsparken, ytterligare 5 min promenad från saluhallen.
 
I västra hamnen finns det lite trevliga ställen.

Annars älskar jag Laziza på Baltzarsgatan o några minuter därifrån kan du sen gå o sätta dig vid kanalen och läsa osv.
 
Saluhallen är väldigt trevligt tycker jag! Det ligger typ 5-10 minuters promenad från centralen och det finns massor av trevliga ställen att välja på, samt uteservering & inomhusservering som båda är trevliga att sitta på. https://www.google.co.uk/maps/place/Malmö+Saluhall/@55.6079296,12.9883886,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x4653a4009f0f0d43:0xfe890089effaa56a!8m2!3d55.6079296!4d12.9909635!16s/g/11cp7f4vff?entry=ttu

Närmaste grönområde blir nog Kungsparken, ytterligare 5 min promenad från saluhallen.

I västra hamnen finns det lite trevliga ställen.

Annars älskar jag Laziza på Baltzarsgatan o några minuter därifrån kan du sen gå o sätta dig vid kanalen och läsa osv.

Tack 🙏❤️
 
Tycker Lilla Torg är trevligt med, finns ju en del restauranger där - men ska flagga för att jag mest brukar vara där för att ta en öl i solen ;)
 
Håller med föregående talare, Saluhallen. Mycket att välja på och nära både centralen och Malmö Lives ljuvliga trädäck där man kan sitta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp