Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej. Det förutsätter ju att man lagar mat. Det gör inte jag. Jag livnär mig på färdiga rätter från affären.Riva morötter/zucchini/rödbetor i olika köttfärsrätter t ex. Byta ut en del av potatisen mot andra rotsaker, palsternacka fungerar fint i potatismoset.
Fast jag är inte rätt person att svara, jag älskar grönsaker 🌶![]()
![]()
Blomkålsmos är jättegott!Jag är inget vidare på att få i mig grönsaker. Det är liksom inte gott. Finns det något sätt man kan lura i sig grönsaker?
Okej. Det förutsätter ju att man lagar mat. Det gör inte jag. Jag livnär mig på färdiga rätter från affären.
Gäller det alla grönsaker eller finns det någon sort som du tycker om?Jag är inget vidare på att få i mig grönsaker. Det är liksom inte gott. Finns det något sätt man kan lura i sig grönsaker?
Sant...färdig salladsmix till färdigmaten? På med en god creme balsamicoOkej. Det förutsätter ju att man lagar mat. Det gör inte jag. Jag livnär mig på färdiga rätter från affären.
Det gäller nog de mesta.Gäller det alla grönsaker eller finns det någon sort som du tycker om?
Gillar inte sallad. Det mättar inte heller. Och vad är en creme balsamico? Något med vinäger?Sant...färdig salladsmix till färdigmaten? På med en god creme balsamico![]()
Jag vet inte hur man gör. Och blir det verkligen gott?Kanske göra smoothies med grönsaker i![]()
Men om du inte tycker om eller vill äta grönsaker så gör inte detGillar inte sallad. Det mättar inte heller. Och vad är en creme balsamico? Något med vinäger?
sötare och lite tjockare
Det är ju svårt när du inte kan äta råa grönsaker då dom är för hårda och du vill/orkar inte heller tillaga mat.Jag är inget vidare på att få i mig grönsaker. Det är liksom inte gott. Finns det något sätt man kan lura i sig grönsaker?
Ska lyssna! Det är väldigt synd att "äta grönsaker" förknippas med banta.Måste bara tipsa om detta poddavsnittet, som nog är lite mitt i prick i sammanhanget... Det talas bland annat om varför man inte måste äta grönsaker. Agnes Wold: Jag lever hellre ett trevligt liv än att banta 23 mars kl 06.00 - Fråga Agnes Wold | Sveriges Radio
det gör det inteSka lyssna! Det är väldigt synd att "äta grönsaker" förknippas med banta.
Jag är inne på att jag skulle behöva äta 50% grönsaker vid måltiderna. De färdiga rätterna innehåller inte det.Jag är nog också fel människa egentligen eftersom jag älskar grönsaker, men innehåller inte de flesta rätter en grönsak eller två egentligen?
Annars är det ju lätt att skiva lite gurka på en osmacka, köpa en färdigrätt med rotmos eller ärtor iställer för bara potatismos eller ris... eller för all del röra ned lite färdigtärnade, frusna grönsaker i riset innan man värmer i micron. Sådana saker.![]()
Jag är tyvärr asfet. Och därmed osmidig. Jag har blivit klumpig. Jag trivs inte alls med min kropp längre. Tyvärr är mitt enda nöje att äta glass och kakor. Jag skulle behöva komma ifrån det. (Men vad ska jag då göra som nöje?) Jag önskar ju egentligen att jag kunde äta vad som helst och gå ner i vikt.Men om du inte tycker om eller vill äta grönsaker så gör inte det
min kusin som är över 50 har aldrig ätit frukt eller grönsaker, hon mår bra ändå![]()
Jag har provat. Och det funkar inte. Jag missar att skörda i tid och jag orkar inte tvätta rotsakerna.Godaste sättet att få i sig grönsaker är att odla dem själv och äta dem nyplockade, det mesta är gott om man kokar det och äter med smör och flingsalt. Sockerärter och vaxbönor är busenkelt, knappt någon rensning. Bara koka och ät med balja och allt. Och små söta tomater att plocka i sig direkt från plantan.