Lurad på lön?

Suspiria

Trådstartare
Jag jobbade ett par dagar med ett telefonjobb hemifrån, med att boka möten. Jag är en duktig säljare med mycket erfarenhet sedan tidigare och vi skulle få lön per bokat möte, bara för själva bokningen. Hur det sedan gick på mötet var inte relevant, vi skulle bara boka in mötena.

Jag kände ganska snabbt att det inte var värt att jobba mot provision och att jag i slutändan ändå får in mer genom att lägga den tiden på mitt eget företag istället.

Några möten hade jag bokat och förväntade mig därav lön den här månaden ( nu är det månaden i efterskott, då lön ska utbetalas). Då den inte inkom och jag inte har hört något så mailade jag och får till svar att lönen är för genomförda möten och att de jag bokat in hade avbokat/inte dykt upp/ville återkomma längre fram igen.

Det var inte alls den informationen jag fick när jag började. Vad gäller? Jag fick aldrig något avtal eftersom jag sa upp mig innan det hann skickas ut. Skickade däremot in mina löneuppgifter osv.

Jag jobbade ett par dagar med ett telefonjobb hemifrån, med att boka möten. Jag är en duktig säljare med mycket erfarenhet sedan tidigare och vi skulle få lön per bokat möte, bara för själva bokningen. Hur det sedan gick på mötet var inte relevant, vi skulle bara boka in mötena.

Jag kände ganska snabbt att det inte var värt att jobba mot provision och att jag i slutändan ändå får in mer genom att lägga den tiden på mitt eget företag istället.

Några möten hade jag bokat och förväntade mig därav lön den här månaden ( nu är det månaden i efterskott, då lön ska utbetalas). Då den inte inkom och jag inte har hört något så mailade jag och får till svar att lönen är för genomförda möten och att de jag bokat in hade avbokat/inte dykt upp/ville återkomma längre fram igen.

Det var inte alls den informationen jag fick när jag började. Vad gäller? Jag fick aldrig något avtal eftersom jag sa upp mig innan det hann skickas ut. Skickade däremot in mina löneuppgifter osv.
Ett muntligt avtal gäller också men... Det är svårt att bevisa.
Så du har inte anställningsavtal..
Har du något annat bevis såsom mail etc som styrker det du säger?

Självklart gäller ert muntliga avtal. Om du orkar raise hell så gör det. Det kommer däremot bli svårt att bevisa er överenskommelse om du inte har något skriftligt. Det behöver inte vara ett formellt avtal, det räcker med en mejlkonversation eller liknande.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 909
Senast: Saeta
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 997
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag har nystartsjobb, vilket betyder att det är som ett vanligt jobb med vanliga anställningsvillkor förutom att arbetsgivaren får... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 520
Senast: Hyacinth
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka