Lurvig schäfermage???

K

KaZa

Min fina schäfertik har alltid haft en så fint rosa mage, men efter sin första kull valpar har hon blivit :o mkt hårig. Vit päls över hela magen och tuttar. Tuttarna har dessutom ändrat färg från rosa till nästan svart. Det var nu snart 4 månader sedan kullen kom. :confused: Varför, någon som vet?
 
INGEN som har hört något liknande? Uppfödare, var är ni? Måste jag ringa till min tiks uppfödare med en sådan pinsam fråga. :D
 
Men min har ju varit hel bar på magen. Nu är det massor av vit lurv. :confused: Jättemysigt förstås, men varför? :p
 
Ja, en del platsliggning har det ju blivit! :D Eller kanske utvecklade hon ett skydd när valparna var som mest hungriga, lite vaddering!? :angel:
 
Nu är det inte schäfer jag har utan tax, men när mellantiken fick sin första, och hittills enda, valpkull i somras mörknade tuttarna. Valparna levererades i augusti och sedan dess har tuttarna fått varit någorlunda ifred (bortsett från den första tiden när valpen vi hade kvar skulle "avvänjas"). Tuttarna har ljusnat en hel del sedan dess, men de är fortfarande inte så rosa som de var innan hon valpade.


:banana: Sandra :banana:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: Vitsippan
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
944
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Vi köpte valp i somras. Hans lösa avföring nattetid är problemet. Han har tidigare bajsat mjuka korvar men för snart en månad sedan...
Svar
3
· Visningar
1 349
Senast: Ratax
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp