Bukefalos 28 år!

Lusern..pellets eller hack??

caradan

Trådstartare
Vad är bäst?
Jag har nu pellets men undrar hur det fungerar med hack? Vad är mix som krafft har??
Vad kostar hack??
 
En fördel med lusernhack är ju att det tar längre tid för hästen att äta det. = mer tuggtid. :bump:
 
Jag ger hack numera. Gillar att fodret blir "fluffigt" (blandar i kraftfodret) och tar längre tid att äta.

Mixen är som hack (?) men lägre värden, mer som ett bra hö. Jag betalar 120 kr för en säck, och den innehåller väl 25 kg vad jag kan komma ihåg.
 
Då kanske man ska testa det då?
Imorgon är det hästkväll på mitt Odal/granngården och de säljer då luserna hack och mix för halva priset.
Ska passa på att köpa ett par st.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 016
Senast: Andromedae
·
Mat Den senaste tiden har jag funderat medan jag har hackat lök. Förut har alltid ögonen tårats trots glasögonbärare, men numera sker aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
766
Senast: Sedna
·
Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
1 030
Foder & Strö Jag behöver fodra hack i hagen, vad är bäst? Kan inte ha det i ett ”slow feeding” nät för det åker igenom. Fungerar höbollar? Eller...
Svar
4
· Visningar
700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • INK
  • IRAP vid hornhinnesår?
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp