Lusern..pellets eller hack??

caradan

Trådstartare
Vad är bäst?
Jag har nu pellets men undrar hur det fungerar med hack? Vad är mix som krafft har??
Vad kostar hack??

En fördel med lusernhack är ju att det tar längre tid för hästen att äta det. = mer tuggtid. :bump:

Jag ger hack numera. Gillar att fodret blir "fluffigt" (blandar i kraftfodret) och tar längre tid att äta.

Mixen är som hack (?) men lägre värden, mer som ett bra hö. Jag betalar 120 kr för en säck, och den innehåller väl 25 kg vad jag kan komma ihåg.

Då kanske man ska testa det då?
Imorgon är det hästkväll på mitt Odal/granngården och de säljer då luserna hack och mix för halva priset.
Ska passa på att köpa ett par st.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
884
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
691
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 766
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka