Lyckoängel

Kanske dum fråga, men får man ha en lyckoängel på tränset när man tävlar dressyr?

Alltså. Ja och nej.

Enligt TR som i dressyrvariant kör "inget som inte står här är tillåtet" och utsmyckningar är där inte uttryckligen tillåtet.

MEN, jag pratade med en överdomare om det hela, och hon sa att om man ska hårdra det så är det inte förbjudet eftersom det inte påverkar hästen och hästens/din prestation på något sätt, och sitter den rätt kan den heller inte skada hästen.

Vet inte om det här hjälper nåt...

Tack för svar!
Då har vi den på. Liten och genomskinlig så den syns knappt, säger de något så får vi väl ta av helt enkelt. 😊

Jag lyssnar :) bara tar det säkra före det osäkra ifall någon skulle ha åsikter. Men vi kommer att ha den på men menar bara om någon skulle ha åsikter om det på just en specifik tävling så bråkar jag inte om det. (Har frågat andra och då har flera sagt nej nämligen )

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 489
Senast: Mirtai
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 628
Senast: Shaggy
·
Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 071
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det nederländska ridsportförbundet (KNHS) har utökat regelverket gällande att tävla dressyr på bettlöst huvudlag. Från och med den...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka