Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hejsan jag har en häst hemma som jag har haft hemma för att rida igång åt bekanta som har köpt henne, det är en nordsvensk travare på 5år som är inkörd men inte startad.
Hon är helt okomplicerad att rida och hålla på med förutom att man inte får lyfta och hålla i bakbenen (hon sparkar aldrig mot någon) men det går att borsta och känna på benen utan problem men det går ju inte att kratsa dom. Denna häst kommer att stå i Uppsala och ägarna vill gärna få hjälp med detta så om någon vet nån som kan hjälpa med detta vore dom väldigt tacksamma.
Kanske ska tillägga att detta inte varit något problem förrän hon var ute på prov hos en annan människa och det går inte att få fram vad som hände där.
sådär var min också förut.
Också nordis, jag gjorde så att jag först strök den mycket på benen och så i början. När han löft upp dom så berömde jag och strök honom över hela benen när jag höll i hoven.
Har han ont i ryggen? kan vara värt och kolla
eller trilskas han bara?
Vet inte hur den här hästen är men på min så syns det väldigt tydligt om han bara trilskas eller gör så av nån annan anledning. Har gjort så att när han har sparkat och så så har jag bara följt med men inte säppt hoven. har tagit ett bra tag men nu står han helt stilla när jag lyfter hans bakben. När han förstod att jag höll i alla fall så slutade han. Hoppas det löser sig! Lycka till!
Hon är helt enkelt livrädd för att någon ska hålla i hennes ben , men hon blev besiktigad i går allt förutom böjprov och hon var helt ua.
Vi har oxå borstat och tagit henne på benen så hon är mycket lungnare nu.
Har även fått kontakt med en tjej som förhoppningsvis kan hjälpa våra bekanta med detta.
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Hästhantering
Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
Hästmänniskan En månad är ju inte lång tid om man tänker på avslitna muskler med mera. Låt det ta tid!
Har gått kurs i centrerad ridning för Anne och...