• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare miisen80
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 992
M

miisen80

Hur behandlar jag detta bäst?
(hästen är kollad av vet och står för tilfället på djursjukhus dock av annan orsak)
Vet att de masserade in arnika och bandagerade sedan, hon är dock fortfarande rejält svullen, ska höra med vet men det finns kanske några andra bra huskurer?

Sv: Lymfangit

Jodopax omslag avände jag till min häst på vets, inrådan. Hästen ska röra på sig för att få igång blodcirkulation osv men eftersom din står på djursjukhus antar jag att det inte går?

Hon kommer hem i dag :D och ska förmodligen gå i hagen som vanligt.

Vet du varför hon fått lymfangit? Om det inte är ett öppet sår kan du lägga jodopax omslag i några nätter och låta henne vara naken på benet ute. Samt gå promenader på ca halvtimmen om dagen om hennes andra skada tillåter det.

Det kom efter att hon legat och sprattlat i boxen, inga synliga sår.

Hej

Hur gör ni jodopax omslagen? bomull som dränks i jodopax eller vad?
Min häst har en sårskada på höger framben idag kommer vetrinären hem för att ta bort dränaget som sitter nästan uppe vid armbågen. svullnade har gått neråt sitter i knä och kota nu. skall hon lindas där? hörde att lymfangit oftast är i bakben kan det uppstå i frambenen?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 182
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka