Lymfkörtel valp

A12345N

Trådstartare
Våran valp på 16 veckor märkte vi i förra veckan att han hade som en knöl under hakan till höger, fick tid hos veterinär där dom sa de va svullna lymfkörtlar, där fram och även lite svullna där bak vid benen. Blodprov togs som såg bra ut och visade inget avvikande, skulle ha han hemma på vila en vecka och han har fått antiinflammatoriskt i en vecka nu med, knölen har blivit något mindre men känns fortfarande tydligt. Någon som vart med om liknande? Kan de va cancer trots blodprovet såg bra ut? Någon som haft såhär på sin unga hund och de bara visat sig vara en liten ingektion i kroppen? Fått ny tid hos veterinär på onsdag för att kolla igen och ev ska han få nya antiinflammatoriska att äta en vecka till. Hundens allmäntillstånd är bra, precis som vanligt äter och dricker bra, kissar och bajsar som han ska och är sådär pigg och sprallig som en valp kan vara.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
531
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 524
Senast: tanten
·
Hundhälsa Var till veterinären igår, främst p.g.a. annat problem men vi provtog också en liten vårtliknande utväxt på insidan av min hunds ena...
Svar
14
· Visningar
2 618
Senast: Takire
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp