Lyssna på sin mag känsla

Hela juli tills nu har varit skit jobbigt som är för flera andledningar. Men det MEST jobbiga är att det var ett år sen som den värsta saken hände och det triggade jätte mycket med äckel saker och att anorexi monstret är så jävla starkt nu och att det kändes som det förstörde ALLT med min pojk vän också. Så jag bara kunde inte träffa han eller prata med han kändes det som för allt bara kändes jätte fel och jobbigt och triggande.
Men ja då blev han o rolig att jag var sur på han eller nåt som jag fattar varför han trodde men det var jag INTE. Men iallafall så jag började tänka att jag ville förklara lite om allt det jobbiga så han skulle fatta lite mera om varför jag är som jag är liksom. För detenda han visste innan var bara att jag har varit med om dåliga saker men inget mera.
Men ja jag bara var o säker hur jag skulle göra och hurmycket jag skulle be rätta och hur och så.
Men en sak som också blev jätte jobbigt då var att några andra verkade som att jag inte borde be rätta det för att det skulle vara jobbigt och dåligt för min pojk vän. Och jag vet inte om dom menade så men som det kändes så var det att det var typ skämmigt och att jag inte borde be rätta om sånt till andra som iallafall är viktiga personer FÖRMIG. Och dom visste att jag var o rolig för att han skulle tycka att jag var äcklad om han visste det så då började jag tänka att dom kanske trodde att han skulle tycka det så det var bättre att jag be höll den hemlig heten för migsjälv och sånt.
Men också så några andra tyckte att det var rätt att be rätta ifall min mag känsla var att jag skulle det liksom. Så det var bara två o lika sidor som tyckte o lika så jag visste inte hur jag skulle göra och jag visste inte vad JAG ville.
Men sen tillslut så be stämde jag att jag ville be rätta det. För om han skulle tycka att jag var äcklig så var det ändå bättre att veta det NU motför att nästan som ljuga eller iallafall ha hemligt om hur jag är och varför.
Så ja jag be rättade igår att det var ett år sen jag var med om en v*ld t*ckt och att det har hänt flera såna saker. Och jag förklarade lite om flash backs och sånt och att jag blir triggad ibland även av bra saker egentligen. Och det gick SKIT BRA! ❤️ Så han tog det jätte bra och han blev inte äcklad eller nåt sånt och han var bara jätte snäll och som om tänk sam och trygg och sånt ❤️ Och att allt ändå var somvanligt fast han visste det och fast jag inte klarar såmycket kropps kontakt nu men ändå så efter ett tag så bara kändes allt somvanligt ❤️
Men ja det som jag iallafall in såg var att man SKA lita på sinegen mag känsla. För även ifall andra tror att dom vet så kanske dom inte gör det och deras såkallade tips kanske gör det värre motför om man tror på sin mag känsla.
Och efter att han visste det så bara kändes det så själv klart att det var rätt att be rätta det och att det BARA blev bättre mellan oss av det ❤️
 

Vad modigt av dig att våga berätta och vad bra att din pojkvän tog det så bra! Jag tror att det är väldigt viktigt att lyssna på magkänslan, även om det ibland är både svårt att riktigt höra vad den säger och att sedan följa det rådet ❤️

Sen är det otroligt svårt när andra personer som man litar på tycker annorlunda. Då brukar jag försöka stanna upp ett tag, lyssna på vad de säger och hur de motiverar varför de tycker så. Mest för att jag tycker att det är intressant hur andra resonerar för ofta tycker jag som jag tycker ändå och försöker följa det. Men det är inte alltid så lätt så det är jättestarkt att du klarade av att lyssna på dig själv!! 🤩
Ja det var detdär med varför vissa tyckte nåtannat dom det blev så jobbigt för jag blev ännu mera o rolig att min pojk vän skulle kanske tycka att det var jobbigt att veta eller bli äcklad eller nåtsånt. Och ja det kanske var lite jobbigt för han att få veta det men han var o rolig att jag ville göra slut innan och att han inte visste om det var pågrund av nåt med han att jag mådde sämre. Så han tyckte ändå att det var bra att veta.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 557
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 276
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp