Påsk pepp

Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker.
Men det är ändå tydligt att jag HAR gjort väldigt mycket fram steg också. Även fast det ganska så nyss var en stor dipp liksom när jag var på bup. Men det är liksom sånt som man nästan får räkna med. För att både att jag har dom problemen som jag har och erfaren heter och allt sånt så endel saker kommer på verka mig väldigt mycket. Kanske föralltid eller kanske kommer jag nångång att lära mig att hantera det bättre så det inte hinner bli SÅ dåligt. Men det är helt o rimligt att tro att jag ska kunna hantera allt NU liksom. För att jag är fort farande ung och jag har väldigt mycket trauman och sånt tar tid att be arbeta. Och det är liksom helt okej och normalt och inget att skämmas för!!
Så JA det blir extremt jobbigt och svårt ibland och då be höver jag väldigt mycket hjälp. Så jag kanske kommer be höva vara på bup igen. Eller vuxen psyk i fram tiden. Men DET ÄR OKEJ!!
Huvud saken är att jag fort farande försöker och att jag fort farande kämpar. Och att jag lär mig saker och be arbetar saker och kommer över saker och liksom växer som person.
Och det största iallafall som det känns förmig men det är att jag har börjat att mera in se att jag har ett värde liksom. Jag är inte värde lös och jag är inte äcklig. Och det har tagit TRE FUCKING ÅR förmig att börja in se det.
Jag ÄR inte äcklig jag har VARIT MED OM nåt äckligt.
Jag ÄR inte värde lös jag har BLIVIT BE HANDLAD som att jag var det.
Jag har inte förlorat HELA mitt liv. Han som gjorde det som hände på påsken för tre år sen slet bort extremt mycket förmig och förstörde mitt liv DÅ. Men det be tyder inte att jag aldrig kan ta tillbaka det som är MITT!
JA jag har förlorat väldigt väldigt mycket. Väldigt mycket min o skyldig het eller hur jag ska säga. Och mitt normala liv mina ton år det som var jag DÅ.
Men jag har börjat att in se att jag är ändå JAG. Även fast det är en äldre jag och i ett helt annat liv motför jag trodde att jag skulle ha. Men jag har INTE gett upp och han har INTE vunnit. Han tog mycket som han INTE fick ta men han har fucking inte tagit MIG!!
Utan dethär är JAG dethär är MITT som varisig han eller NÅN annan nånsin kan ta från mig:
Jag ger inte upp
Jag är stark och modig
Jag älskar mina hundar
Jag älskar mamma och pappa
Jag är smart
Jag ger väldigt mycket av migsjälv till dom som be tyder mycket förmig
Jag är lojal till dom som för tjänar det
Jag har en passion för att kunna hjälpa andra i min sitation
Jag kan ha jätte fina relationer med jätte bra människor
Jag äger mina känslor och min kropp även ifall nånannan gör nåt som jag inte vill med den
Jag har tagit mig genom mera motför domflesta i min ålder och jag finns fort farande här
Jag har både människor och djur som 100 % är på min sida och backar mig
Jag kan acseptera att SKIT har hänt förmig och det är HEMSKT men det be stämmer inte hela MIN fram tid
INGET som har hänt har varit MITT fel. Även ifall jag har trott att det har varit som mitteget val så var det inte det och det är därför som DOM har gjort brott och INTE jag för att JAG är o skyldig. Jag var och är fort farande ett barn i lagen och allt som har hänt har väldigt tydliga förklaringar. Och INGET är mitt fel.
MIN kropp är BRA!! Den finns kvar och den läker och den är stark och fin och bra. Jag kan rida igen och jag har galopperat!! Och jag kan vara jätte jätte nära min pojkvän och det känns bara BRA! Och jag kan leka med Voffi och jag kan tycka om nånting gott som jag äter göra nästan vadsomhelst och inget ändras med MIN kropp för nånting som NÅNANNAN har gjort.
 

Idag har jag haft hem besök och det gick iallafall ganska så okej.
Det är väldigt mycket tankar helatiden om ALLT så även små saker kan bli jätte stora och jätte triggande. Som det som hände i lördags när jag var med min pojkvän så blev det JÄTTE jobbigt ett tag. Och idag när jag var hemma så såg jag en sak som på mindre mig om be gravningen för hon som jag kände och då blev det JÄTTE jobbigt.
Och även så kan det vara andra saker eller minnen eller whatever som bara dyker upp från inget. Och då är det som att jag blir in kastad i ett svart hål och bara dras in i det och iprincip försvinner och att DÅ blir allt bara som svart och skit jobbigt och att DÅ kan jag inte ens komma håg hur det känns annars.
Men det sitter iallafall inte fast helatiden nu. Utan det kan vara sådär riktigt riktigt RIKTIGT skit jobbigt så att jag inte står ut men sen så blir det ändå lättare igen. Och DET tror jag ändå att det ÄR ett fram steg bara att jag måste komma håg det ÄVEN i det svarta hålet liksom.
Det är iallafall skönt att ha lov nu för att det är nästan nånting bra varje dag. Så jag ska verkligen försöka att bara ta en dag itaget och ha fokus på den bra saken som händer den dagen. Och själv klart på hundarna och allaandra BRA i mitt liv ❤️


Det är definitivt stora framsteg :) var stolt över det jobbet du har gjort för att ta dig dit du är nu :heart Du har fått en fruktansvärt orättvis start i livet med hemska saker som hänt dig men du är så stark som kämpar på framåt, steg för steg, bit för bit.
 
Idag har jag haft hem besök och det gick iallafall ganska så okej.
Det är väldigt mycket tankar helatiden om ALLT så även små saker kan bli jätte stora och jätte triggande. Som det som hände i lördags när jag var med min pojkvän så blev det JÄTTE jobbigt ett tag. Och idag när jag var hemma så såg jag en sak som på mindre mig om be gravningen för hon som jag kände och då blev det JÄTTE jobbigt.
Och även så kan det vara andra saker eller minnen eller whatever som bara dyker upp från inget. Och då är det som att jag blir in kastad i ett svart hål och bara dras in i det och iprincip försvinner och att DÅ blir allt bara som svart och skit jobbigt och att DÅ kan jag inte ens komma håg hur det känns annars.
Men det sitter iallafall inte fast helatiden nu. Utan det kan vara sådär riktigt riktigt RIKTIGT skit jobbigt så att jag inte står ut men sen så blir det ändå lättare igen. Och DET tror jag ändå att det ÄR ett fram steg bara att jag måste komma håg det ÄVEN i det svarta hålet liksom.
Det är iallafall skönt att ha lov nu för att det är nästan nånting bra varje dag. Så jag ska verkligen försöka att bara ta en dag itaget och ha fokus på den bra saken som händer den dagen. Och själv klart på hundarna och allaandra BRA i mitt liv ❤️

Det är ett jättestort framsteg Livia, du kan liksom ta ett kliv tillbaka och se på situationen så snart efter, att det där var triggande, det där påminde, då reagerade du så eller så. I stunden kanske det inte går men snart efter när du fått lite distans, och förut tog det mycket längre tid, så jag tror snart att du kan lyckas komma fram till små små bitar av din klokhet även i det svarta hålet eller iallfall när du ser en ljusglimt i kanten, om du förstår hur jag menar.
Men som du säger, en sak i taget, ha fokus på de bra sakerna, njut av hundarna, alla andra runt dig i ditt liv och av ditt lov - och att du faktiskt ska gå till skolan efter lovet är något positivt i sig, då blir det lov på riktigt liksom.
 
Igår kväll så blev allting bara väldigt MYCKET. Men det är inte konstigt att det blev så och det är okej.
För både så hade jag ju hem besök och allt med det. Och även så var vi i stallet hemma en stund och pysslade med mammas häst och det är ju jätte mycket minnen därifrån. Både bra och jobbigt liksom så det blir ju bara MYCKET.
Och sen även en disskution här på bukefalos om sis och saker som blev i den disskutionen blev också sådär MYCKET bara. Och framför allt att jag blev väldigt tack sam till vissa personer!
Men ja så det blev heltenkelt sådär som över mycket bara igår så att jag inte ens visste vad jagsjälv kände och att jag inte kunde sluta gråta. Men liksom inte att jag var LEDSEN utan jag var nog mest trött och över stimulerad tror jag.
Iallafall så vaknade jag tidigt idag så jag har bakat frukost bröd med en personal nu på morgonen. Så det är ganska så mysigt tycker jag iallafall.
Och sen idag ska jag rida igen så får se vilken jag får rida idag. Och vad det är för väder för det är väldigt blåsigt och så nu iallafall. Men OM jag får rida c-ponnyn och OM hon inte blir upp stressad av att det blåser så skulle jag nog vilja galoppera lite idag också ❤️
 
Åh, jag älskar nybakat bröd till frukost, så himla gott :d
Ibland kan man bli ledsen när man är väldigt trött, gick det över sen när du fått sova?
Hoppas du får ponnyn och att hon är lagom pigg :)
 
Åh, jag älskar nybakat bröd till frukost, så himla gott :d
Ibland kan man bli ledsen när man är väldigt trött, gick det över sen när du fått sova?
Hoppas du får ponnyn och att hon är lagom pigg :)
Det har inte helt gått över men det är iallafall bättre nu och inte sådär över mycket.
 
Nu har jag varit på ridningen ❤️ Jag fick rida c-ponnyn idag också och galopperade IGEN 😍
Min ridlärare som jag har är sååå bra för att hon är väldigt liksom kunnig om o lika funktions ned sättningar och så och hur ridning kan hjälpa. Så tillexempel vad som man blir starkare av i kroppen och får bättre balans och allt sånt och även som är bra för hjärnan liksom.
Och som hon sa idag att ett mål med ridningen för ALLA o avsett funktions nivå eller whatever. Men det är att både kroppen och knoppen ska må bättre efter ridningen motför innan.
Och det tycker jag är väldigt sant!
Och förmig så mår både kroppen OCH knoppen bra av att galoppera lite ❤️
Det gick iallafall bra och det var liite mindre pirrigt idag. Det låter säkert jätte knäppt att vara i min ålder och ha haft egna ponnyer och tävlat endel osv och bli jätte pirrig för att galoppera men ni får tänka att det var flera år sedan och att jag är iprincip en annan person nu! För att då var jag som vemsomhelst i kroppen och nu så har jag kommit tillbaka såhär långt iallafall från en hjärn skada som ibörjan kunde jag inte ens sitta upp alls.
Så om man tänker på det och att nu efter ungefär ett och ett halvt år så kan jag galoppera ungefär en halv lång sida iprincip SJÄLV så är det ändå väldigt mycket fram steg!
 
Åh wow vad kul 🤩🤩
Heja dig! Du är ju supergrym som kommit så långt!

Att både kroppen och knoppen ska må bra efteråt är nog något vi alla bör ha med oss ♥️ himla klokt.
 
Det känns så himla fint och hoppfullt att läsa hur långt du kommit @LiviaFilippa och hur du kan reflektera kring sånt som är jobbigt och tufft. Jag är så imponerad av dig, och hoppas att du är det själv med! Och så häftigt att du kan galoppera själv 😍
 
Nu har jag varit på ridningen ❤️ Jag fick rida c-ponnyn idag också och galopperade IGEN 😍
Min ridlärare som jag har är sååå bra för att hon är väldigt liksom kunnig om o lika funktions ned sättningar och så och hur ridning kan hjälpa. Så tillexempel vad som man blir starkare av i kroppen och får bättre balans och allt sånt och även som är bra för hjärnan liksom.
Och som hon sa idag att ett mål med ridningen för ALLA o avsett funktions nivå eller whatever. Men det är att både kroppen och knoppen ska må bättre efter ridningen motför innan.
Och det tycker jag är väldigt sant!
Och förmig så mår både kroppen OCH knoppen bra av att galoppera lite ❤️
Det gick iallafall bra och det var liite mindre pirrigt idag. Det låter säkert jätte knäppt att vara i min ålder och ha haft egna ponnyer och tävlat endel osv och bli jätte pirrig för att galoppera men ni får tänka att det var flera år sedan och att jag är iprincip en annan person nu! För att då var jag som vemsomhelst i kroppen och nu så har jag kommit tillbaka såhär långt iallafall från en hjärn skada som ibörjan kunde jag inte ens sitta upp alls.
Så om man tänker på det och att nu efter ungefär ett och ett halvt år så kan jag galoppera ungefär en halv lång sida iprincip SJÄLV så är det ändå väldigt mycket fram steg!
😍 😍 😍
 
Det känns så himla fint och hoppfullt att läsa hur långt du kommit @LiviaFilippa och hur du kan reflektera kring sånt som är jobbigt och tufft. Jag är så imponerad av dig, och hoppas att du är det själv med! Och så häftigt att du kan galoppera själv 😍
Tack ❤️ Dethär kanske låter lite konstigt men det känns som att jag vet att det händer mycket possitiva saker förmig nu liksom men ibland så vågar jag liksom inte lita på det ändå.
 
Tack ❤️ Dethär kanske låter lite konstigt men det känns som att jag vet att det händer mycket possitiva saker förmig nu liksom men ibland så vågar jag liksom inte lita på det ändå.
Jag fattar vad du menar, att det kan vara svårt att lita på att något verkligen är bra på riktigt. Men jag tror också att det kommer bli lättare och lättare för dig att våga vara kvar i den positiva känslan ju mer du lär dig om dig själv. Som att något händer som är triggande men du kan ändå reflektera kring varför och hur du reagerar på det. Det tror jag är en väldigt bra förutsättning för att längre fram våga låta de positiva sakerna ta allt större plats ❤️
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp