Må dåligt av pizza?

Jag äter bara pizza ifrån en av de fem pizzeriorna som finns där jag bor och bara mozzarella+tomatsås+vitlökssås samt färska tomater som fyllning. En halv till en kvarts pizza måste räcka. Om jag inte följer de reglerna så blir jag törstig och får svårt att sova mm.
 
Jag tänker överlag att mycket salt och sjukt stora portioner, vilket take-away ofta är oavsett maträtt, rimligtvis ger den effekten om man annars är van vid att äta mer normalstora portioner med mindre salt och fett.
 
Jag har märkt en skillnad om pizzan har mycket oregano på så blir jag törstigare, men törstig blir jag nog alltid. Inget illamående dock.
 
Hm. Var tog texten vägen?
Jag tycker att det är gott med pizza. MEN, jag blir sjukt törstig efteråt. Dricker stora mängder vatten som i sin tur leder till illamående. Känner mig bakis. Det är väl för att det är mycket salt i pizzan men ändå. Ngn mer som reagerar likadant?

Jag kan inte äta pizza eller andra mjölbaserade maträtter. Får lite samma symptom som om jag äter godis dvs får i mig mkt socker. Jag blir liksom bakfull, riktigt sjuk. Vaknar kallsvettig på natten osv. Jag tål helt enkelt inte sånt, så jag äter det inte längre. Är inte värt.

Törsten kan nog förklaras med att det att det är jäkligt mkt salt. Jag får så av tacos, det är nog det saltaste jag ibland äter...
 
Jag blir en värmekamin den natten som kommer efter en pizzakväll, får högre puls, hela kroppen går på högvarv känns det som, utom huvudet som behöver vila.
Har alltid varit så så det har inte med åldern att göra. Och törstig, ja. Men känner mig inte sjuk direkt.

Samma här. Som efter en krogrunda 🙄 Tänker att det är helt enkelt för mkt för kroppen att hantera.... ffa kolhydrater gör mig sån enligt ovanstående. Har blivit värre med åren tror jag, sedan fick jag sköldkörtelsjukdom och det verkar finnas samband med att vara känslig för gluten och socker.
 
Hm. Var tog texten vägen?
Jag tycker att det är gott med pizza. MEN, jag blir sjukt törstig efteråt. Dricker stora mängder vatten som i sin tur leder till illamående. Känner mig bakis. Det är väl för att det är mycket salt i pizzan men ändå. Ngn mer som reagerar likadant?

Jag har varken blivit törstig av pizza eller mått dåligt av det. Kan äta upp en hel utan att känna något speciellt. Brukar inte spela någon roll vilken sort väljer dock alltid pizza med surdeg vet inte om det gör någon skillnad. På vår närmaste pizzeria så kan man få alla pizzor med surdeg det tycker jag är jättebra.
 

Liknande trådar

Mat När ni köper mat på pizzerian köper ni då en befintlig pizza, sallad, annan maträtt eller lägger ni till och/eller drar i från? Jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
5 279
Senast: zarmino
·
Mat Var går man för att äta en god middag i Sundbyberg en vardagkväll? Jag vill inte ha pizza, pasta eller burgare och då jag kör bil kommer...
2
Svar
21
· Visningar
1 295
Senast: Laslaw
·
Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Kaching
·
Mat Ja, vad är din comfort food? Det man äter när man är lite ruggig, behöver muntras upp, eller bara vill trösta sig och må bra. Mina...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp