Mac eller PC

Sv: Mac eller PC

i vilket som så ska man ju alltid ha nått sorts antivirus prog som hindrar virus, dom gångerna dom väl försöker lixom. en kompis till mig hade typ norton på sin mac.. tror jag det hette,.

Antivirus till MAC? Det var något av mest.. Knasiga jag hört i hela mitt liv. Snacka om att bara sabba prestandan på datorn. :p

I övrigt, grattis till ditt val av mac, jag är fruktansvärt nöjd och kommer aldrig skaffa pc igen.

Senast ändrad:

ja du vet ju, när man är van pc är typ det viktigaste man har ett antivirus. annars har man ju ett virus på datorn fortare än vad man blinkar :mad:
och nej, jag fått virus även om jag inte laddar ner massa skit :eek:

så när jag skaffar min mac, så kommer det känns konstigt, att inte ha nått antivirus :p

Uppdaterat OS + common sense = inga virus. (Eller trojaner och maskar. Riktiga virus finns knappt längre.) Sant på Windows, sant på Mac OS X. Håller man inte sitt OS uppdaterat får man skylla sig själv, oavsett OS.

Intressant läsning: http://www.securityfocus.com/brief/711 (Notera att även i det fallet behövde användaren "hjälpa till". Så är det i de allra flesta fall.)

/ Tre virus-fria Windows-datorer utan antivirus.

[edit]
Inga virus på grund av OS då. Man får förstås se till att inte installera program med säkerhetshål, men det går under common sense.

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka