Madrass i pulkabacken :)

Kicki_83

Trådstartare
Sambon och jag och två kompisar till oss tänkte ge oss ut i pulka backen när snön kommer.

Nu har jag sett något roligt som barnen i skolan har. En typ gallonklädd madrass som dom åker på.

Någon som vet vart man kan få tag på sådan?

Sv: Madrass i pulkabacken :)

första bästa välsorterade leksaksaffär?
dom är ju inte direkt ovanliga, åkmadrasserna alltså:)

Skranor finns att köpa på Stadium och andra liknande butiker :)

När skranorna var en nyhet i mitten på åttiotalet åkte vi utför fjällsidorna med dem, 70 knyck kom vi upp i, helt okontrollerbart, fullständigt livsfarligt och alldeles fantastiskt skoj!

Då blir det nog ett besök i Valbo köpcentrum när snön kommer då :) Där finns det både sport och leksaksaffärer att kolla i :)

För att inte tala om att åka med fullstor "gympa-tjockmadrass" (typ höjdhoppsmadrass) nedför backarna. Oftast var man ju inte nykter heller..:eek:

När skranorna var en nyhet i mitten på åttiotalet åkte vi utför fjällsidorna med dem, 70 knyck kom vi upp i, helt okontrollerbart, fullständigt livsfarligt och alldeles fantastiskt skoj!

Jag har jobbat med en sådan dödsolycka där en av de överlevande blev förlamad för livet :cry:

Skulle aldrig i livet få för mig att göra ngt så vansinnigt, det finns enklare sätt att ta livet av sig och andra på :eek:

Jag har jobbat med en sådan dödsolycka där en av de överlevande blev förlamad för livet :cry:

Skulle aldrig i livet få för mig att göra ngt så vansinnigt, det finns enklare sätt att ta livet av sig och andra på :eek:

Tänkte samma sak, har hört om dödsolyckor bla annat i sälen.
Tycker ABSOLUT INTE det är ngn bra leksak för barn.

För barn funkar madrasser bra i mindre backar; lätta knoddar och små backar ger ingen jättefart (när jag var liten så kastade vi oss helt enkelt av madrasserna när det gick för fort, det var lättare än att bromsa). Värre är det med tunga vuxna i typ slalombackar; då blir farten helt vansinnigt hög!

Jag har jobbat med en sådan dödsolycka där en av de överlevande blev förlamad för livet

Skulle aldrig i livet få för mig att göra ngt så vansinnigt, det finns enklare sätt att ta livet av sig och andra på
Håller fullständigt med dig, idag. Inte i min ungdom, för då var jag osårbar!
Nu åkte vi ute på kalfjället så det fanns iofs inte mycket att krocka med, det var liksom bara snö och inget mer!
Men vi var några stycken som tolkade upp på en topp och skulle ta en annan väg ner, men det var liite brantare än vad vi trott, fritt fall på skrana är inte någon höjdare ...blev lite lugnare efter det.

Liknande trådar

Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka