Bukefalos 28 år!

Människor som inte fattar!!! På tv alltså.

Luff

Trådstartare
Jag vet att det är meningen att man ska reta sig på dom men det är ju ändå på riktigt. Kollar på renoveringsprogram där par ska övertalas att köpa ett renoveringsobjekt.
Dom kommer att få hjälp med allt arbete och få sitt drömhus.
Så det är klart att husen som dom kollar på är i lite sämre skick.
Och då går dom genom varenda kåk och gnäller om VÄGGFÄRGERNA?
-Uääää, vilken hemsk rosa färg. Jag hatar rosa! (Målat för 20 år sedan och bara att måla över)
-Uäää, vilken äcklig toalett, jag kan inte se mig bo i det här huset! (Toalett som är från 60-talet där porslinet är spräckt)
-Fy, va skräp det är i det här rummet! (Fullproppat garage)
-Jag kan inte se mig laga mat här! (Nä, det är inte ens luckor kvar på alla köksskåp och spisen är också borta)
-Gu vilken gräslig matta! Den är ju jätteful! (Heltäckningsmatta från 70-talet med stora hål)

I hus efter hus efter hus så fortsätter dom att tjata om sådant som uppenbart är saker som ska bort. Och det syns på deras miner att dom verkligen inte kan se förbi skräp på golvet eller ett skitigt kök.

Är folk så här (korkade) eller har dom verkligen letat upp dessa par?
 
Jag vet att det är meningen att man ska reta sig på dom men det är ju ändå på riktigt. Kollar på renoveringsprogram där par ska övertalas att köpa ett renoveringsobjekt.
Dom kommer att få hjälp med allt arbete och få sitt drömhus.
Så det är klart att husen som dom kollar på är i lite sämre skick.
Och då går dom genom varenda kåk och gnäller om VÄGGFÄRGERNA?
-Uääää, vilken hemsk rosa färg. Jag hatar rosa! (Målat för 20 år sedan och bara att måla över)
-Uäää, vilken äcklig toalett, jag kan inte se mig bo i det här huset! (Toalett som är från 60-talet där porslinet är spräckt)
-Fy, va skräp det är i det här rummet! (Fullproppat garage)
-Jag kan inte se mig laga mat här! (Nä, det är inte ens luckor kvar på alla köksskåp och spisen är också borta)
-Gu vilken gräslig matta! Den är ju jätteful! (Heltäckningsmatta från 70-talet med stora hål)

I hus efter hus efter hus så fortsätter dom att tjata om sådant som uppenbart är saker som ska bort. Och det syns på deras miner att dom verkligen inte kan se förbi skräp på golvet eller ett skitigt kök.

Är folk så här (korkade) eller har dom verkligen letat upp dessa par?
Du tittar på bröderna på 9an hör jag :D
Det där har jag också reagerat på,men jag antar att det är för "showen"
 
Jag skulle ha svårt att visualisera ett slutresultat men kan tänka logiskt och inse att varje yta kan bli fin&funktionell :) Att kläcka vissa av dessa kommentarer skulle jag dock kunna vara skyldig till även om jag vet att saken går att åtgärda.
 
Fast vissa (rätt många faktiskt) människor kan inte "se" sånt. Min mamma hör till den skaran, medan jag ser framför mig det färdiga resultatet på en nanosekund, för jag kan tänka bort det som är och se hur det kan bli.
Likadant här och med min mor :p Däremot om jag förklarar så noga jag kan, då kan hon sträcka sig till "Ja... det låter ju bra.. du brukar ha rätt, så gör som du vill!".
 
När jag ser sådana program så vet jag att det inte är en dokumentär, utan en regisserad tillställning som är tillklippt för att reta folk i precis tillräcklig grad för att de ska vilja se mer - och på så sätt konsumera kanalens reklam.
 
Ja, det är nog regisserat - men visst har folk olika svårt. När vi omvärderade vår gård efter renovering sa mäklaren som tidigare haft gården till försäljning typ "Wow, tänk om jag hade kunnat få spekulanterna att se att det här var möjligt. Då hade gården varit väldigt lättsåld"
I vårt fall var det faktiskt min pappa som över huvud taget fick oss att åka och titta på gården, han såg potentialen redan i annonsen. Vi hade sorterat bort den eftersom det fanns några kriterier den inte fyllde, kriterier som gick att lösa, visade det sig.
 
Det var just så vi fick vår lägenhet, folk som inte kunde se bortom allt skräp som fanns inne i huset tackade nej och så när det blev vår tur tackade vi ja. Det är nog minst lika vanligt att kunna se bortom som att inte kunna det, har iaf jag fått en känsla av.
 
Går ett avsnitt nu och var tvungen att kolla.
Jag ---> :banghead::banghead::banghead:

Paret blev visat sitt drömhus och det var helt underbart och så skulle det vara. Oooops kostade visst bara dubbelt så mycket som deras budget tillät. När de sen blir visade hus med potential så är de helt neggo och "nä träpanel är så mörkt och omodernt". Men du får typ 100 000 dollar över efter köp att renovera för!!

"Vi vill inte ha heltäckningsmatta" nä den går ju absolut inte att ta bort :banghead:
 
Det är ju hysteriskt kul att se på
Mamma och pappa köpte en gård med enormt renoveringsbehov men den blev superfin när vi var klara.
Även om grannen idiotförklarade mig med perfekt fyrkantig gödselstack och blommor på baksidan av stallet
Fast på ett bra sätt.
Han frågade om jag försökte komma med i nån tidning
 
:(
Det är ju hysteriskt kul att se på
Mamma och pappa köpte en gård med enormt renoveringsbehov men den blev superfin när vi var klara.
Även om grannen idiotförklarade mig med perfekt fyrkantig gödselstack och blommor på baksidan av stallet
Fast på ett bra sätt.
Han frågade om jag försökte komma med i nån tidning
Varför idiotförklarade grannen dig? För att gödselstacken var fyrkantig :confused:? Eller att du tycker om blommor?
 
Jag vet att det är meningen att man ska reta sig på dom men det är ju ändå på riktigt. Kollar på renoveringsprogram där par ska övertalas att köpa ett renoveringsobjekt.
Dom kommer att få hjälp med allt arbete och få sitt drömhus.
Så det är klart att husen som dom kollar på är i lite sämre skick.
Och då går dom genom varenda kåk och gnäller om VÄGGFÄRGERNA?
-Uääää, vilken hemsk rosa färg. Jag hatar rosa! (Målat för 20 år sedan och bara att måla över)
-Uäää, vilken äcklig toalett, jag kan inte se mig bo i det här huset! (Toalett som är från 60-talet där porslinet är spräckt)
-Fy, va skräp det är i det här rummet! (Fullproppat garage)
-Jag kan inte se mig laga mat här! (Nä, det är inte ens luckor kvar på alla köksskåp och spisen är också borta)
-Gu vilken gräslig matta! Den är ju jätteful! (Heltäckningsmatta från 70-talet med stora hål)

I hus efter hus efter hus så fortsätter dom att tjata om sådant som uppenbart är saker som ska bort. Och det syns på deras miner att dom verkligen inte kan se förbi skräp på golvet eller ett skitigt kök.

Är folk så här (korkade) eller har dom verkligen letat upp dessa par?

Ja folk är faktiskt så korkade. Vi var på mååånga husvisningar innan vi hittade hem och fascinationen över folks beteende var ibland total. Rekordet hade en person som frågade mäklaren om de kunde få välja tapeter själva. Mäklaren svarade såklart att ni tapetserar med precis vilken tapet ni vill. Vi var då i ett hus där ett par hade gått isär mitt under renoveringen och därför skulle sälja och personen pekade på tapetrullarna på golvet och sa, ja, jag tänkte att de har ju redan köpt tapeter så de kanske inte vill köpa nya? Mäklaren höll masken och sa att ägarna har inte tänkt att göra något mer med huset alls. Tapetseringen får ni ombesörja själva. Personens min var obetalbar. Hen nästan skrek, har de tänkt lämna det såhär? Vi kände nog allihopa att den familjen kanske skulle stanna i en hyreslägenhet.

Att folk rynkade på näsan åt sliten inredning och instängd doft i hus som inte varit bebodda på ett tag blev helt normalt liksom alla de som sa åhhh vad det luktar gott, här vill jag bo :love: när de kom in i hus där ägarna tänt doftljus i mängd för att dölja mögelstanken.
 
Jag vet att det är meningen att man ska reta sig på dom men det är ju ändå på riktigt. Kollar på renoveringsprogram där par ska övertalas att köpa ett renoveringsobjekt.
Dom kommer att få hjälp med allt arbete och få sitt drömhus.
Så det är klart att husen som dom kollar på är i lite sämre skick.
Och då går dom genom varenda kåk och gnäller om VÄGGFÄRGERNA?
-Uääää, vilken hemsk rosa färg. Jag hatar rosa! (Målat för 20 år sedan och bara att måla över)
-Uäää, vilken äcklig toalett, jag kan inte se mig bo i det här huset! (Toalett som är från 60-talet där porslinet är spräckt)
-Fy, va skräp det är i det här rummet! (Fullproppat garage)
-Jag kan inte se mig laga mat här! (Nä, det är inte ens luckor kvar på alla köksskåp och spisen är också borta)
-Gu vilken gräslig matta! Den är ju jätteful! (Heltäckningsmatta från 70-talet med stora hål)

I hus efter hus efter hus så fortsätter dom att tjata om sådant som uppenbart är saker som ska bort. Och det syns på deras miner att dom verkligen inte kan se förbi skräp på golvet eller ett skitigt kök.

Är folk så här (korkade) eller har dom verkligen letat upp dessa par?
Önskar det där programmet funnits när vi köpte vårt hus :idea:.
Jag var väl lite som de förut, hade svårt se hur det kunnat se ut. Nu har jag inte det problemet längre.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp