Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
oj oj oj... Bebisar Ja är hon för ras???? Nu måste du uppdatera oss med mer info och bilder!!!! Hur många bebisar såg dom på ul? Gu så mysigt... Du får göra en dagbok av denna tråd //MW
Vi gjorde vårat på dräktighetsdag 29 och valparna syntes tydligt
Eftersom jag då har en stor tik, så fick hon stå upp under ul:et. Det tog ca 10 minuter, eftersom jag ville veta om det var många eller få valpar, så vet. fick "rota runt" lite för att försöka hitta åt de små liven
Tror inte att de flesta tikar upplever ul:et stressande, även om de ligger ner på sidan under undersökningen.
Mindre säker än ett ul, enligt min mening, då fosterblåsorna kan vara svåra att hitta. Ska man göra den varianten av dräktighetskontroll, så ska den ju göras tidigare än ul:et, vid ca 3 veckors dräktighet.
Gubben vill ju ha sin hanvalp ( du vet den som viftade på svansen åt honom på ul:et ) och sedan vill jag gärna ha en tikvalp själv Så vi får väl se om det blir en eller två småsötingar kvar..
Skola & Jobb Jag gjorde samma val av samma anledning, men sen blev det hund för hela slanten istället för häst. Jag jobbar med teknisk projektledning...