mager kanin?

linnsan

Trådstartare
ska man känna "höftbenen" på en kanin?
eller är han för smal..han får fri tillgång på hö, kanin blandning..+ att han får en del frukt o grönsaker..

Sv: mager kanin?

hm, man ska väl kunna känna ryggraden lite eller vad det heter *total kaos i huvudet nu*
och man ska inte ge kaninen fri tillgång på "kanin blandning". antar att det sån där godis mat du menar? det är inte särskilt bra...

Sv: mager kanin?

godis mat?
hmm..det är zoomanns gnagarblandning..vet att det inte precis är det bästa fodret men har det tills jag hittar ett bättre..några tips? han är en dvärg kanin på 1,2-1,3 kg och han är 5 mån och äter ca 1/3-1/2 dl per dag.. man känner lätt ryggraden trots den tjocka pälsen (blandning lejon huvad med ngt annat)..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
158
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 295
Senast: fijja
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka