Mager kaninunge-5 dagar gammal-tillägg???

paradiset

Trådstartare
En av kaninbebisarna har kommit efter vid matbordet å är nu svagare än de andra o får svårt att ta för sig-negativ spiral-o skinnet hänger o den är hälften så smal som övriga.

Kan jag stödmata den med ngt,vad?
Jag har ju bröstmjölk själv eftersom jag ammar men den är fattigare på allt: fett,protein,mineral ja allt utom socker-eftersom kaninmjölk är djurrikets kraftigaste-ska jag köpa däggdjursersättning,el kan jag lägga till nåt i min som ändå är naturligare än tilägg? El ska jag kontakta vet? Vad säger ni som håller på med marsvin tex,har ni matat nån gång,med vad?
 
man kan ge dom banlig välling.. majs brukar dom äta!
har gett det till massa kaninungar men man ska ge dom de OFTA.. under 3 veckor gav jag en kaninungen mat varje timme! o på natten så drack dom ur en skål!
det funbkar, men väg kaninungen varje timme :D
 
Den är väldigt rund om magen nu o skinnet är inte så många nr för stort längre,så faran verkar över.
Jag gjorde så att jag gav min modersmjölk 1 ml 3 ggr i går med 2 tim mellanrum + att jag lät den tutta på honans spenar. Igår verkade hon inte ha ngt just då men idag fick den massa mat-så det verkar vara det bästa tipset jag fått från en kompis-hon gjorde så¨nämligen med en unge som oxå var liten o svag o utkonkurerad. Men honans måste vara av den lugna sorten. Ju mer man stimulerar mjölken nämligen ju mer mjölk bildas!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp