Bukefalos 26 år!

Mager kaninunge-5 dagar gammal-tillägg???

paradiset

Trådstartare
En av kaninbebisarna har kommit efter vid matbordet å är nu svagare än de andra o får svårt att ta för sig-negativ spiral-o skinnet hänger o den är hälften så smal som övriga.

Kan jag stödmata den med ngt,vad?
Jag har ju bröstmjölk själv eftersom jag ammar men den är fattigare på allt: fett,protein,mineral ja allt utom socker-eftersom kaninmjölk är djurrikets kraftigaste-ska jag köpa däggdjursersättning,el kan jag lägga till nåt i min som ändå är naturligare än tilägg? El ska jag kontakta vet? Vad säger ni som håller på med marsvin tex,har ni matat nån gång,med vad?

E

Elliot_lover

man kan ge dom banlig välling.. majs brukar dom äta!
har gett det till massa kaninungar men man ska ge dom de OFTA.. under 3 veckor gav jag en kaninungen mat varje timme! o på natten så drack dom ur en skål!
det funbkar, men väg kaninungen varje timme :D

paradiset

Trådstartare
Den är väldigt rund om magen nu o skinnet är inte så många nr för stort längre,så faran verkar över.
Jag gjorde så att jag gav min modersmjölk 1 ml 3 ggr i går med 2 tim mellanrum + att jag lät den tutta på honans spenar. Igår verkade hon inte ha ngt just då men idag fick den massa mat-så det verkar vara det bästa tipset jag fått från en kompis-hon gjorde så¨nämligen med en unge som oxå var liten o svag o utkonkurerad. Men honans måste vara av den lugna sorten. Ju mer man stimulerar mjölken nämligen ju mer mjölk bildas!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 22
  • Vad gör vi CLIX
  • En bra erfarenhet faktiskt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar