Magnetic Lasso i PS

Iglatjarn

Trådstartare
Jag har problem med den funktionen i Photoshop. Har förut använt den utan problem men nu på ny dator har nåt hänt.
Meningen är ju att jag själv ska markera de punkter jag vill dra markören till och göra ett fint urklipp av valt motiv i en bild. När jag "vandrat runt motivet" och kommer tillbaka till början så ska det bildas en ring runt urklippet som hamnar i markerat läge.
MEN: när jag bara har hunnit börja min markering, och har hållt på i kanske 10-15 sekunder, så blixtrar PS till och avslutar mitt arbete genom att direkt söka sig till startpunkten och på så sätt skapa en helt felaktig markering.
Vill ha hela ekipaget urklippt men hinner bara markera halsen och ryttarens ena arm :mad:

Någon inställning måste vara helt uppåt väggarna för så här ska det inte vara. Har någon en susning om vilken inställning som ska ändras, och hur jag bär mig åt?
Är lite lätt frustrerad .... och irriterad..... :cool:

sensommar-2011-561_168226150.jpg

Sv: Magnetic Lasso i PS

Sådär kan det bli för mig ibland, har du testat att börja markera motivet någon annanstans alt. börja där du började fast gå åt andra hållet? Tror att det automatiskt kan bli sådär om punkter eller mönstret hamnar i en speciell linje.

Sv: Magnetic Lasso i PS

okej det hade jag ingen aning om, tack ska pröva "baklänges" och se om det blir bättre!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka