Magplatta & "bogplatta" till täcke!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ryttarsmurfen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 952
R

Ryttarsmurfen

Är det någon som vet var man kan köpa en lös magplatta och en "bogplatta" till täcket?

Ang. bogen så vill jag bara göra ett förtydligande (istället för att få till svar att jag ska köpa ett täcke som passar).

Täcket passar väldigt bra på min herre, inga bogskav eller något sådant, bara det att framme vid spännet så glider det isär så att själva bandet till spännet ligger o "skaver" mot halsen. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, hoppas att ni förstår ändå. :(

Det jag söker är alltså en "lapp" att sätta där, typ en sådan som Bucas hade på sina utetäcken. (Tror att täcket kallades för millenium).

Jag har kollat runt i hästbutikerna på nätet som jag vet, men utan framgång.

Någon som kan hjälpa mig? :confused:

Sv: Magplatta & "bogplatta" till täcke!

magplatta vet jag inte, men "bogplatta"..
Även om han inte får skav av täcket utan av spännet så borde ju en "bh" skydda.. ;) Vet inte vad dom kallas för egentligen, jag säger bh, men bogskydd kanske? Borde finnas på Hööks Börjes eller nått sånt! :)

Svea sverigetäcket hade täckesbräddare (a.k.a bogplatta) förut, kika där.

Jag tycker inte riktigt om att använda "bh" på honom. Av egen erfarenhet har jag märkt att när de är klippta så kan "bh'n" göra att de får bogskav isf att skydda mot detsamma.

Å andra sidan var det inte riktigt det jag letade efter. Jag letar efter typ en magplatta som man fäster vid bogen i stället.

Lill-flesky:
Har försökt kolla hos Svea men får bara upp en sida där de håller på att göra om hemsidan. Får kolla där när sidan är färdig.

Ingen mer av alla de 65 som har läst tråden som har några förslag eller tips om var man kan finna det jag söker? Eller är jag helt ensam om att ha detta problemet? Klipper ingen annan magen på sin häst?

sy själv? eller ge uppdraget till nån annan som är sykunnig, då får du den ju precis som du vill ha den!

Jag kollade tråden för att jag också letar efter en magplatta ;)

Jag har ett stalltäcke från Event med magplatta. det satt redan på!

men annars får du väll sy själv?

Horseware har bogplatta, kostar ca 80kr.
Bucas bogplatta är smalare. det är allt jag vet.

Jag vet en som har vänt ut och in på ett sånt där gammalt transportskydd med teddyludd och kardborr. Hon har vikt det över på något vis, funkat skitbra.

På jobbet tar vi en "termopadd" som man har vid stallbandage och är klädd med bomulldtyg....

okej, de funkar ju inte på alla!
Hoppas du hittar någon..
Min häst är oxå klippt om magen men, det verkar gå bra ändå.. Han är rätt så lurvig av sig redan fast han är klippt såå..

Måste bara säga det, vi har ca 1 dm SNÖ nu! *länktat*

TACK!!!

Jag får ge mig ut på jakt igen. Nu vet jag iaf 2 märken som har. Bara att få någon affär att plocka hem till mig då. (Eller ja, försöka iaf)

Liknande trådar

Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 360
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 820
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 105
Senast: lomuxx
·
Utrustning Investerade i ett Bucas regntäcke till min pålle. Bättre begagnat då jag inte har haft Bucas till honom tidigare, bara för att se om de...
Svar
7
· Visningar
3 302
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna