Magplatta??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jardina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 533
J

Jardina

Knasfian är väldigt hoppglad och har en mkt bra teknik, så när vi tävlar så har jag känt att hon slår upp framhovarna i magen.
Nu har hon ju inga broddar, men det är ju inte speciellt skönt.
Ska köpa en gjord med magplatta på till henne, lite tips tack :D
Den ska vara svart, 120 cm och till en stor d-ponny.
Och skriv gärna vad ni har för erfarenheter av just de magplattorna bra/dåliga mm...och pris, inköpsställe.

Och ni som har magplatta rider ni alltid med det??

Sv: Magplatta??

mina hästar har varsin sånhär från equipe kostar ca 2300 kr och finns på www.equipe.se. Dom är verkligen superbra :)
Jag annvänder dom endast när jag hoppar för att hoppgjordar trycker ibland in magen så de ska inte vara bra att rida med dem varje dag...

anatomic2bild.jpg

Vet du hur lång tid det tar för dem att skicka den ????

Jag köpte en på Börjes för 500 kr. Än så länger funkar den bra :D
Har inte alltid den när jag rider men ofta.

har känt lite på dem, är den värd priset??
Är det bra läder??
Bra passform??

Jag köpte faktiskt min svarta från Hööks, vart så förvånad att kvaliten var så bra och vilkten passform :D jag har 120 gjord på min d-ponny, den e rätt så snygg också, stilren och så, hållbar och har det en hopllplatta ska ha tycker jag. Jag köpte den mest för att jag hade vägarna förbi Hökks och skulle köpa lite anndra små grejer, när jag såg den så tänkte jag- ah varför inte? och jag ångrar inget.

den kostade 600 kr och det e den 17 värd :P

finns i både svart o brun.

jag rider bara me den när jag hoppar, och min pålle annvänder den flitigt :)

{676B676A-8B0B-4C1A-B164-58B710060912}.jpg

{EEBDA12C-C3B3-4DBC-856B-61464E63A250}.jpg

Jag har en från proffesional choise, kostade ca 600. De billigare funkar helt ok, men det är alltid resåren som går sönder först och den brukar vara dyr att byta. Så kolla att den verkar hållbar.

Rider alltid med min, tycker tvärtom det är bra eftersom den fördelar trycket över en stor yta. Också är jag för snål för att köpa en vanlig :angel:

Hade en hööks-gjord innan, men den töjde sig så mycket att den blev för stor. Så ska man köpa en sån får man ta en liten storlek, men annars var den bra :)

jag har haft både från Prestige(2580-) och HG (2900-)och den sistnämda var bra mycket bättre. Smidigare, bättre passform och bättre läder.

Senast ändrad av en moderator:

jag har en från Prestige som jag är jättenöjd, borde iof köpa en ny då den är heelt sönder av smällar, men iaf. resåret tror jag har töjt sig en hel del så är den precis ska du nog köpa den och inte en strl större.

*kl*

Är det stor skillnad mellan hööks och tex prestige eller hg???

Jag har en från HG som jag haft några år, på olika hästar, den är jättefin och bra kvalitet, sitter mkt bra också, har fått många smällar men håller jättebra iallafall, stor skillnad mot hööks som jag hade på ponnyn innan. Den kostar ju ganska mkt mer iofs men om man tänker på hållbarheten så är det ju en investering, fast å andra sidan om man har ponny kanske det inte är nån idé att köpa en svindyr gjord när det finns andra som fungerar bra, Så resonerade jag iallafall när jag red ponny eftersom det inte handlade om så lång tid.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en från Börjes, är faktiskt riktigt bra än så länge. Dessutom billig.

Köpte för ett par år sedan en billig till ponnyn, superbra verkligen! resåren håller sig och bra passform och fin i lädret.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 252
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: Edla
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 735
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka