Bukefalos 28 år!

mail i office? Eller importera?

tanten

Trådstartare
har jag fattat rätt att Outlook finns i Office? I den hem- och studentversion som kostar 1300 - finnns outlook med där?

Jag försöker förlikamig med Live Mail, men morrar fortfarande. Jag vill ju ha allt här hemma. Är det gammalmodigt av mig?....

Dessutom vill jag kunna importera mina mail från gamla datorn till denna nya. Och begriper för mitt liv inte hur jag ska kunna få in outlook express-filerna i live mail....

Någon ledtråd nån?
 
Sv: mail i office? Eller importera?

1. Outlook är en del av Office ja, men ingår inte i alla versioner. Det finns inte med i Hem- och Studentversionen. (Som för övrigt kostar < 1000 kr för tre svenska licenser till Windows för tillfället, erbjudande på Dustin Home. Hade bara Outlook funnits med hade jag köpt det direkt.)

2. Afaik laddas alla mail ner till datorn även med Windows Live Mail, so what's the problem? Och ja, det är nog lite gammalmodigt även om så inte varit fallet. ;) Mailen ligger nästan garanterat säkrare på deras server än de någonsin kommer att göra på din egen dator.

3. Importera är nog knepigare däremot. (Nackdelen med att köra pop3 eller liknande. Det är förstås inget fel med att epostprogrammet hämtar mailen för att kunna läsa offline, snabba upp sökning osv men det ska helst inte ta bort dem från servern samtidigt.) Inte kollat så noga på Windows Live Mail, men med tanke på hur olikt det är Outlook skulle det inte förvåna mig om det inte går. Finns det några möjligheter för import alls får du väl testa de olika arkivvarianterna man kan exportera till i Outlook Express.
 
Sv: mail i office? Eller importera?

Suck. Detta är trots allt 2010...

Jag har en väldig massa kontakter i adressboken i outlook och jag har väldigt många mail som jag behöver ha kvar i kanske ett halvår till eller så.

Verkar oerhört larvigt att jag inte ska kunna ta med information från min "gamla" dator till denna nya. Vi talar ju ändå om samma programleverantör (microsoft-miljö)

Tvingas ha kvar den gamla datorn stående på govet i sovrummet och starta den med jämna mellanrum...

som sagt, detta är 2010


...dessutom upptäckte jag nyss en märklig sak. Jag hade ett mail i inkorgen när jag stängde ner programmet och när jag startar det igen är mailet borta. Bestämmer Live mail själv vilka mail jag vill spara..... Nu var det inget viktigt men tänk om det varit ett väldigt viktigt mail???????
 
Sv: mail i office? Eller importera?

Du kan mycket väl ta med informationen till den nya. Använd outlook bara? Att två helt olika mjukvaror med rätt många år mellan inte är helt kompatibla är väl inte så förvånande. De är trots allt utvecklade av två helt olika avdelningar.

En snabb koll säger dessutom att det verkar möjligt importera i WLM.
 
Sv: mail i office? Eller importera?

Yep. Testade precis och gick utmärkt importera från Outlook Express och Windows Mail, de programvaror som motsvarat WLM i tidigare versioner av Windows.
 
Sv: mail i office? Eller importera?

Yessss!

Ny har jag alla mailen i live mail. Det gick bara jag hittade menyerna...

Nu återstår att hitta ett sätt att få över adressboken. När jag försöker expertera från outlook express så ber den inte om mottagare. Så jag exporterade och vet inte vad de hamnade... Mera detektivarbete. Att skriva in den där enorma mängden adresser känns inte överkomligt.
 
Sv: mail i office? Eller importera?

Det ska gå att exportera från outlool till en fil som du själv väljer var du vill spara den och sen importera den filen i ett annat program. Om du väljer en csv-fil så tror jag att de flesta mailprogram kan ta emot den.

/Linda
 
Sv: mail i office? Eller importera?

Detta med att välja var den ska lagras är punkten som det faller på....

Har inte orkar leta idag. Får ta nya tag efter helgen.
 
Sv: mail i office? Eller importera?

Aha. Det jag tänkte var att det kan vara olika beroende på vilket filfomrat du väljer att exportera till om du får välja var eller ej.

Men du löser det nog :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 529
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 879
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 531
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 190
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Prova på trav
  • När fan slutar jag ramla av?
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp