Mail med problem (yahoo)

Magnum

Trådstartare
Är det verkligen kört?

Jag blev av med min telefon, på mobilen hade jag en yahoo-app. För att logga in på mailen får jag en kod till telefonen som ska skrivas in. En kontonyckel, olika varje gång.
När telefonen är borta får jag ju ingen kod längre. Så jag kan inte logga in. Jag kan inte ange att få en kod till en alternativ mail då det också var en yahoomail och man loggade in där på samma vis..

Jag hittar ingen kundkontakt, kundservice eller annan hjälp.
När jag trycker på 'problem att logga in' hamnar jag alltid i en cirkel och är tillbaks på ruta ett vad jag än tar för alternativ till problemet. Dvs jag har inte någon 'recoverymail' eller 'recoveryphonenumber' däremot har jag ju en gång haft vanligt lösenord.

Jag har inte angett mobilnummer som alternativ till inloggning heller och jag kan ju inte stänga av kontonyckeln och återgå till vanligt lösenord heller eftersom jag inte kommer åt kontot.
Det ser ganska kört ut. :arghh:

Men har jag missat något?

Jag kan inte använda den gamla telefonen, den är helt obrukbar och nu skrotad.
 
Har du inte kvar ditt gamla nummer? Det är ju dit smsen går, inte till specifika telefonen.
Jag får inga sms utan det är som ett popupfönster.
Har kvar mitt gamla nummer och det ploppar inte upp några kontonycklar på någon av telefonerna jag provat.
 
Hej. Har du prövat help.yahoo.com?
Om du scrollar längst ner så finns det en "contact us" knapp.
 
Jag får inga sms utan det är som ett popupfönster.
Har kvar mitt gamla nummer och det ploppar inte upp några kontonycklar på någon av telefonerna jag provat.
Då kanske det är din mobilabonnemangsleverantör (vilket ord!) som du ska kontakta? Det är ju inte yahoos fel?
 
Då kanske det är din mobilabonnemangsleverantör (vilket ord!) som du ska kontakta? Det är ju inte yahoos fel?
Just ja och varför jag tror inte det är numret är för att jag har provat samma sim-kort i fler telefoner utan att någon kontonyckel syns.
Medan appen bara finns på gamla telefonen liksom.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 262
Senast: QueenLilith
·
Äldre Jag brukar handla över nätet ganska ofta, men har aldrig blivit lurad på det här sättet tidigare, och nu vet jag inte riktigt hur jag...
Svar
1
· Visningar
1 312
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 057
Senast: cambodia
·
IT & mobiler Mitt lösenord till hotmail/msn har blivit hackat och ändrat. Eller det är iallafall vad min lillebror tror. jag har inte glömt...
Svar
2
· Visningar
1 519
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp