MrsScabtree
Trådstartare
Det här är tanken att det ska bli en tråd för oss med maine coon katter, endera egna eller i vår närhet, vi som planerar att köpa med mera. Här kan diskutera rasen och fråga om sådant man undrar över som har med den här fantastiska katten att göra
.
Givetvis måste ni som redan äger en katt eller har en coon i er närhet visa upp den!
Jag kan börja med att berätta att jag har ett STORT intresse för coonen, men har för tillfället inte möjlighet att äga en själv. Som de flesta vet tog jag mig då friheten att köpa en till min mamma
..Den röda hankatten (kastrat) "S*Kvarnsjön Alzero" el "Bailey" som nu är ett år gammal och som väger ca 7 kilo + . Han kommer från en hemmauppfödning där pappan heter Midsommarkransen James och mamman...ja vad fasiken hette mamman. Något med "que creme"
.
Jag har blivit väldigt intresserad av det exteriöra på coonen den närmsta tiden iom att katterna kan skilja sig åt ganska nämnvärt har jag märkt. Någon (Tviggy?) menade på att detta hade med linjer att göra...? och typen kom därefter. Vad kan ni som är insatta i rasen berätta om detta? Vad det Bailey ut att komma från för linje?
Lägger in lite gamla bilder, får skärpa mig och fota lite nya helkroppsbilder
Givetvis måste ni som redan äger en katt eller har en coon i er närhet visa upp den!
Jag kan börja med att berätta att jag har ett STORT intresse för coonen, men har för tillfället inte möjlighet att äga en själv. Som de flesta vet tog jag mig då friheten att köpa en till min mamma
Jag har blivit väldigt intresserad av det exteriöra på coonen den närmsta tiden iom att katterna kan skilja sig åt ganska nämnvärt har jag märkt. Någon (Tviggy?) menade på att detta hade med linjer att göra...? och typen kom därefter. Vad kan ni som är insatta i rasen berätta om detta? Vad det Bailey ut att komma från för linje?
Lägger in lite gamla bilder, får skärpa mig och fota lite nya helkroppsbilder