• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare _saarah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 876
S

_saarah

Hej ! är det bra för hästarna att äta majs olja tillsammans emd maten ? :confused:

Snälla svara .. senså har ja en till fråga .. Är groddolja å b-vitamin bra för pälsen ? aså när dom fäller å så ..!? :smirk:

Ja, majsolja är bra att ge i maten.

B-vitamin och vetegroddsolja kan man ge vid päls fällning och sättning. Även majsoljan har en positiv effekt på hud och hår.

Tänk på hur mycket du ger bara, och att du vet i vilket syfte du ger oljan. Lite, runt 1 msk, räcker om du vill ha det positiva på pälsen. Är det för att öka energin i fodret (kalorierna) så krävs det troligtvis mer, och så får man ha koll på vad man ger i övrigt så det inte blir sned balans mellan protein och energi, eftersom oljan inte innehåller protein alls.

Ett av mina bäst lyckade foton nånsin! Han är till salu snyggingen :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag fick tips om att testa olja till häst för att underlätta med hullet. Jag började med 1/4 dl rapsolja och ökade till 1 dl/dag. Men... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 616
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 398
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
887
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka