• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Meanwhile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 754
M

Meanwhile

Vet någon vad som gäller när man anlitar mäklare? Betalar man bara arvode om det blir försäljning? Vad händer om det t ex inte blir någon affär eller man bestämmer sig för att avbryta försäljningen? Eller vill anlita en annan mäklare?

Sv: Mäklare

Normalt skriver man ett avtal som är tidsbegränsat. Tex om fastigheten inte är såld innan en viss tid så upphör kontraktet att gälla.

Arvode betalar man bara om det blir försäljning.

Normalt sett går det inte att anlita en annan mäklare hur som helst, utan man får ha kvar sin mäklare som man avtalat med tills avtalet går ut. Därefter är man fri att anlita en annan mäklare.

Sen ska det ju tilläggas ifall din mäklare inte sköter sig eller är konstig så går det normalt att avbryta kontraktet tidigare.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
927
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
917
Senast: MiniLi
·
Hemmet Vi har ett fritidshus långt ute i skogen dit vi hade velat få fiber utdraget men det verkar stört omöjligt. Kan bukes klokskap... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 605
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 977
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka