Måla om en korgstol

Philosophia

Trådstartare
Jag har en svart stol i rotting (Ikeas Storsele) på balkongen som jag skulle vilja ha i en ljusare färg (någon slag mild grön färg tänkte jag mig). Någon som har provat att måla om en mörkare rottingmöbel i ljusare färg? Kommer man åt med färg överallt, eller finns det en risk att den gamla färgen syns?

Jo det går. Med spray. Prova på något dolt ställe först så färgen fäster. Då kan du ta många lager om det lyser igenom. Låt torka mellan bara.

Liknande trådar

Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Freazer
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
518
Senast: gullviva
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: Caoimhe
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår