Måla om stolar

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Sorbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 307

Sorbe

Trådstartare
Vi har några stolar som skulle behöva byta färg.

Just nu är de vanligt träfärgade, men är lackade så måste slipa bort lacket innan jag målar.

Är det något man ska tänka på?
Vad är det för färg man ska ha? Vita ska stolarna bli.

Sv: Måla om stolar

Jag har målat mina stolar vita. Använde lackfärg och valde halvblank då jag tycker det är vackert. Och vattenbaserad tog jag eftersom jag tycker det är lättare att måla med och jag tycker att den oljebaserade färgen gulnar fortare än vattenbaserad. Dock är nog oljebaserad färg mer tålig för stötar etc.
Rätta mig gärna någon om jag har fel, detta är alltså bara mina egna åsikter utifrån egna erfarenheter =)

Lycka till med målandet!

Sv: Måla om stolar

Tror du inte det räcker om du slipar lite så att du ruggar upp ytan? Du måste nog inte få bort all lack.

Sen kan du fråga i färgaffären, men en halvblank brukar funka bäst. Jag har en oljebaserad jag alltid använder för det blir så himla härlig lyster av den, men det luktar ju lite mer och så sitter den som berget överallt.

Liknande trådar

Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in... 2
Svar
22
· Visningar
674
Senast: Tonto
·
Hemmet Jag ska göra en tavelvägg, tänker mig typ något sånt här, fast kanske större, men att jag utgår från såhär. Jag har några ramar...
Svar
11
· Visningar
390
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 619
Senast: manda
·
Hemmet Inser att jag måste köpa mig en "vanlig" dammsugare, då jag bor i en etta känns det inte värt att köpa en ny robot, då min gått sönder... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 052
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka