Måla om transport

Polly_Mulle

Trådstartare
Ok, nu är det dags att måla om transporten, men...

Målar man med vanlig oljefärg? Jag har ett äldre träsläp. Planen är att gå med färgskrapa och skrapa bort det som flagnar. Ska jag sandpappra lite på den färg som sitter kvar för att den nya ska fästa bättre?
Min käre far började prata om att ha i någon härdare eller något i den stilen, hur har ni andra gjort?

Sv: Måla om transport

Polly_Mulle skrev:
Målar man med vanlig oljefärg?

Jag använde sk fönsterfärg som jag rollade på.

Planen är att gå med färgskrapa och skrapa bort det som flagnar. Ska jag sandpappra lite på den färg som sitter kvar för att den nya ska fästa bättre?

Ja det tycker jag. O målartvätta innan du målar.

Min käre far började prata om att ha i någon härdare eller något i den stilen, hur har ni andra gjort?

Jag körde med tvåkomponentslack på ett släp men blev inte nöjd med resultatet. Färgen blir så hård att den spricker när trät rör sig, t.ex. vid sparkar. Den flagade också, ngt som inte hänt med de två släp jag målade med fönsterfärg.

Lycka till!
:)

fönsterfärg är noterat! Jag hade hoppats på att m¨åla den så att färgen sitter ett par år, planen är att byta mot nyare släp om några år och tills dess ska jag ju vårda det jag har så att jag får lite för det i inbyte...

målade mitt gamla trane släp med takplåtsfärg 1997 och det har stått ute... och nu börjar de bli dax att måla om det...

Liknande trådar

Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
421
Hemmet Jag har lånat en varmluftspistol och tänkte att jag skulle ta bort all färg från mina pardörrar med den. För att förhindra att det... 2
Svar
36
· Visningar
3 441
Senast: MiaMia
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka