Måla på sten

krambanan

Trådstartare
Ska måla på en platt sten som ska ligga utomhus och undrar vad jag ska använda för färg? Den får gärna vara hysat billig och gå att få i mindre volymer (någon typ av hobbyfärg kanske?).
 
Sv: Måla på sten

Vanlig vattenlöslig akrylfärg funkar fint. Och jag tror det finns set med flera olika färger i hobbyaffärer. Kanske ska du klarlacka om den ska ligga ute?

Jag och dottern har just planerat att göra stentroll. :)
 
Sv: Måla på sten

Vanlig vattenlöslig akrylfärg funkar fint. Och jag tror det finns set med flera olika färger i hobbyaffärer. Kanske ska du klarlacka om den ska ligga ute?

Jag och dottern har just planerat att göra stentroll. :)

Hmm hur bra håller klarlack mot regn och snö?
 
Sv: Måla på sten

Vanlig sprayfärg går utmärkt. Liten mängd, skapligt billig.
I alla fall så vet jag att den inte går bort när den borde.......
 
Sv: Måla på sten

Jag målar med vanlig hobbyfärg, sådan för korgmålning.

Sedan stryker jag över några gånger med båtlack.

Det håller i åratal.
 
Sv: Måla på sten

Thera: Var köper man Hammarlack?

Indian-charlie: Vilken typ av lack var det?

Mimus: Var köper man båtlack?

tanten: Hmm sprayfärg kommer nog inte funka i detta fallet men tack för tipset.
 
Sv: Måla på sten

:angel: Gud vilken svår fråga :rofl: minns inte vad den hette men det var samma märke som de man brukar hitta lite överallt (färgspray).

Tror om jag inte minns fel att vi bara har köpt allt sådant på Eko.
 
Sv: Måla på sten

I järnhandeln eller färghandeln köper jag mina burkar.

:)

Fördelen med båtlack är att det håller i alla väder om man tänker på att det ska hålla för slitage en båt är utsatt för.

Jag har även gjort dekopage på stenar och sedan lackat med båtlack och det håller åter runt utomhus.
 
Sv: Måla på sten

Man ser till att jobba på en industrilackering så kan man ordna sprayfärger som håller för uteväder..... ;) ;) :rofl: ;) ;)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 338
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
765
Senast: Caoimhe
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 817
Senast: Badtz Maru
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
300
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp