Malarone junior till barn.

Charlotte1975

Trådstartare
Familjen planerar en safariresa till Afrika. Jag är lite skeptisk att ge våran 7 åring Malarone, och skulle helst se att vi åker till ett Malarifritt område. Men jag är den enda i familjen som känner så. Bör jag oroa mig eller ska jag stå på mig?

Nu har jag pratat med min syster som bott i Afrika och i safariområden och hon säger Ge Malarone för malaria är ingen rolig sjukdom. Ettåring och sjuåring fick förebyggande klorokinin och nån annan sort. Jag åt när jag var där och klarade mig bra. Hittar ni nåt malariafritt område med safari så grattis.

Familjen planerar en safariresa till Afrika. Jag är lite skeptisk att ge våran 7 åring Malarone, och skulle helst se att vi åker till ett Malarifritt område. Men jag är den enda i familjen som känner så. Bör jag oroa mig eller ska jag stå på mig?
Jag hade inte gärna givit malarone, eller nåt malariaprofylax, men om man absolut ska till malariaområde så är man ju så illa tvungen. Då är malarone det minst dåliga att ge :).

Jag hade också hellre åkt till malariafritt område med barn, om inte annat för att profylaxet bara skyddar delvis och man alltså ändå löper risk att bli smittad.

Om ni ska till något ställe där ni kan åka på malaria är ju malariaprofylax att föredra. Jag skulle också valt ett malariafritt område, varför måste familjen absolut åka dit det finns malaria?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 211
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 050
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 319
Senast: tomte
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Förslag på passande matskål?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Tillbaka