TheRedLightning

Trådstartare
Vi ska till Malmö och det jag funderar över är om det finns någon bra piercing studio där de piercar med nål? Jag vill ta två nya hål i öronen.
Sen undrar jag om det finns någon bra hårsalong, där det gärna är drop in?
I övrigt vad finns det att göra?

Tacksam för alla tips, en sak jag vet att jag ska göra är se turning torso och kolla på lägenheterna de byggt upp där, sist var det en byggarbetsplats när jag körde dit garderobsdörrar. Vill veta hur det ser ut nu. :p
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Bästa studion är i mitt tycke Ornament. Supertrevlig och duktig personal!
Frisersalong i Malmö har jag sämre koll på men Skills är bra. Drop-in är jag dock tveksam till.

Övriga tips beror ju på vad ni är intresserade av?
 
Själv tog jag hål i öronen på India på triangeln, tyckte de var mycket duktiga :)

Tycker man om museum så finns alltid Malmöhus museum och tekniska museet. Sen finns det alltid gott om parker att gå i. Annars är det svårt om man inte vet vad du är intresserad av :)
 
Moderna museet finns också. Kan ju också kolla om det går nån föreställning ni är intresserade av på Malmö Opera eller folkets hus. Vad gäller mat är nog mina favoriter i Malmö rose garden (asiatisk buffé) eller restaurang tvåtusen (gourmet hamburgare).

Det svåra är att man får inte så bra koll på vad som kan vara intressant för besökare när man bor där :p
 
Ät falafel! Minns att jag åt min godaste falafel i Malmö för hundra år sen :D minns dock inte namnet på stället...
 
Moderna museet finns också. Kan ju också kolla om det går nån föreställning ni är intresserade av på Malmö Opera eller folkets hus. Vad gäller mat är nog mina favoriter i Malmö rose garden (asiatisk buffé) eller restaurang tvåtusen (gourmet hamburgare).

Det svåra är att man får inte så bra koll på vad som kan vara intressant för besökare när man bor där :p
Ah, så kanske det är. Ej tänkt på det själv.
 
Grand Öl & Mat är lätt värt ett besök om man är i Malmö. Så gott!

Edit: var visst sommarstängt tyvärr.
 
Vad gäller mat rekommenderar jag:
Streetfood: Casual Street Food, Locali eller Poke Poke
Fisk: Johan P
Svenskt med twist: Rebell, Lyran
Italienskt: Di Penco
Extravagant: SAV
Hamburgare: Surf Shack eller Charlie's
Asiatiskt: Kin Long eller Saiko
 

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 023
Senast: Glimra
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 912
Senast: kolblakkur
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 401
Senast: verser
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 786
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp