Man kan bli VÄLDIGT sjuk av småbarnsbakterier!

Status
Stängd för vidare inlägg.

fjolltroll

Trådstartare
Efter lite för mycket närkontakt med 2 små sjuka barn har jag lärt mig att man ska hålla sig undan sjuka barn.

Visste ni att små barn ofta bär på väldigt aggressiva bakterier?

Jag vet det. NU.

Jag lyckades åka på både lunginflammation och blodförgiftning.
Som en liten extra knorr på det hela så samlades det en massa var och vätska runt både hjärtsäcken och lungsäcken så jag fick 3 st insatta dränage där det tappades ut nästan 3 LITER äcklig gegga.

Slutsumman av det hela blev 2 och en halv vecka på sjukhus fladdrande mellan olika avdelningar. Med början på intensiven i ett par dygn vidare till hjärt-IVA för vidare transport till infektion.

Det är tur att det är sommarlov nu så jag har all tid i världen att få tillbaka mina krafter. För dom försvinner fort vill jag lova. Bara en sån enkel sak som att gå in i duschen är ett riktigt kraftprov.
 
Sv: Man kan bli VÄLDIGT sjuk av småbarnsbakterier!

jösses :eek: jag har då bara åkt på kraftiga förkylningar jag...
 
Sv: Man kan bli VÄLDIGT sjuk av småbarnsbakterier!

Det har nog dom flesta. Men ska man ha otur så är det väl lika bra att ta i ordentligt på en gång.
 
Sv: Man kan bli VÄLDIGT sjuk av småbarnsbakterier!

Ja, det var det.
Läskiga små rackare det där.
 
Sv: Man kan bli VÄLDIGT sjuk av småbarnsbakterier!

Fast dom flesta friska vuxna blir inte så sjuka av pneumokocker samt stort sätt varannat småbarn på daghem är bärare av det.
Du har tydligen haft otur för ingen jag har jobbat med har drabbat så hårt av pneumokocker smitta inkluderat mig själv.
Mer information om pneumokocker.
 
Sv: Man kan bli VÄLDIGT sjuk av småbarnsbakterier!

Ja, Visst hade jag otur. Fast jag är nog lite känslig mot den bakterien för jag hade lunginflammation för några år sen när jag också umgicks med små barn på mycket nära håll. Fast då blev det inget annat än lunginflammation så nu måste jag ha haft maximal otur.
 
Sv: Man kan bli VÄLDIGT sjuk av småbarnsbakterier!

Usch, säkert det jag fått av min son då! Han blev förkyld efter vi varit hos hans kusin på 5 år som går på dagis. Kusinen åt penicillin mot hosta b la. Min son blev förkyld med grönt segt snor och hostar efter halva natten och bara på natten och inte så mycket. Så blev jag sjuk då och jag har varit nästäppt i en vecka och med halsont, nu har halsontet gått över till heshet!!! Hur lång tid tar det bli frisk egentligen??? Gravid i 4:e månaden är jag oxå så de allra flesta förkylningshjälmedeln på marknaden får jag inte ta :cry:
Min son går inte på dagis än.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp