Man kan ju bli tokig

Sv: Man kan ju bli tokig

*kl*
problemet är inte att man får råd, man får väldigt många råd som man bara skakar av sig. Problemet är i vilket sammanhang råden sägs och hur lätt man känner att det är att diskutera den information man får. Det blir besvärligt när råden handlar mindre om omtanke och mer om att rådgivaren vill göra sig viktig. Man känner väldigt väl att personen kommer att bli stött om man ifrågasätter deras "omtanke" samtidigt som man känner att man inte alls håller med om det de säger. Man hamnar i ett pest-eller-kolera-val: antingen börja tjafsa om något man är ointresserad av att diskutera med en person man inte har samma värderingar som, eller låta en översittarkommentar passera. Väldigt irriterande.

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 055
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 693
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Atletix
Tillbaka