Bukefalos 28 år!

Man måste tåla hästlukt på landet

Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Japp på landet luktar det gösel och i stan avgaser.

Men jag vet vad jag väljer :)

Kram
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Herregud vad finns det för knäppa människor egentligen?? Passar det inte så får de väl flytta till stan om man inte gillar flugor och hästlukt!
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Min mamma bor intill denna hage och gård, det är ju inte hon som klagat då hon är van vid hästar. Men jag håller inte på han som äger stället då han inte låter höviksnäsborna gå över hans marker.

Men bor man på landet och inte tål hästlukt osv så kan man ju flytta in till stan!

Mvh Hanna
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

"För att utveckla hästallergi krävs vanligen en kraftig exponering, det vill säga hästkontakt såsom vid ridning eller att man arbetar med hästar. Uppfattningen är att man inte blir allergisk bara genom att vistas i närheten av ett ridstall."

är det där verkligen helt sant det? allergier ligger såvitt jag vet i gener och om man försvagas under uppväxten (ex. av sjuka hus) och sedan utsätts för allergener..

brorsan min gick på ett dagis där huset var enormt sjukt, han har nöt, pollen och kattallergi idag.. han blev biten av en katt under tiden han gick på dagiset och sedan när han testades (höll på att dö av en paranöt) så påvisades kattallergi..

sedan hade det väl kommit någon ny forskning att om man låter småbarn klappa djur och komma i kontakt med dom när barnen r friska så blir dom mer motståndskraftiga och chansen att de blir allergiska är mindre..


en händelse som jag minns är att det låg en hästgård på en plats, och en familj med allergisk son flyttade in i grannhuset, krävde att hästarna skulle bort och beslutet blev att hagen flyttades..
har man allergiska barn bosätter man sig väl inte bredvid en hästgård heller! :mad:
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

BeastieBabe skrev:
en händelse som jag minns är att det låg en hästgård på en plats, och en familj med allergisk son flyttade in i grannhuset, krävde att hästarna skulle bort och beslutet blev att hagen flyttades..
har man allergiska barn bosätter man sig väl inte bredvid en hästgård heller! :mad:

Nej precis!! Vad är det för folk som flyttar ut till landet och sen klagar på att det finns djur och lukt där :confused: .

Man kan ju i så fall flytta till ett sånt ställe på landet där det inte finns en gård/stall i närheten.

Det är ju ungefär som om någon ifrån landet skulle flytta in till stan och börja klaga på all trafik och den lukt som den drar med sig...
"Nu får ni flytta/ta bort på trafiken!" :rofl:
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Har varit utsatt av mina grannar klagade på hästlukt och flugor men kommunen klev över på min sida!!! :bow: :bow:
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Hur dum e man inte om man bosätter sig bredvid en gård när man inte klarar av dofterna?? Har hört om en gång där ditflyttade grannar lyckades stänga ett grisstall!
En gård har alltid företräde anser jag. Det är lättare att flytta på en familj än en familj + måånga djur!
Landet tillhör i första hand gårdarna ;)
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Tänk på alla de som åker med sina jaktkompisar och hundar till storskogen för att jaga... hare...och så blir de jätteförvånade över att det finns andra vilda djur där..i skogen. Vargar och så..
Det kanske vore bättre att de jagade i stan. Tex i storstäderna där det är ett djäkla problem med massa löst folk som kör omkring och spyr ut avgaser och kastar sopor..Rätt folk på rätt plats. Djuren i naturen och människan i stan. Eller så får människan anpassa sig.
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Men jisses.. :smirk: Hur mkt kan det lukta egentligen om mesta skiten tas bort ur hagen?
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

milly skrev:
Det är ju ungefär som om någon ifrån landet skulle flytta in till stan och börja klaga på all trafik och den lukt som den drar med sig...
"Nu får ni flytta/ta bort på trafiken!" :rofl:

:bow: :bow: hahahaha!!!! :rofl: Klockrent!!!! Det ska man ju ta som exempel för det är ju sant och vill man slippa bägge så får man väl flytta ut så man inte riktigt bor i stan o inte heller bor på landet.. :P :D :rofl:
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Äntligen en kommun som står på hästarnas sida! Bosätter man sig vid en hästgård så får man helt enkelt räkna med att det kan komma hästar dit vilken dag som helst ^^.
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

milly skrev:
Det är ju ungefär som om någon ifrån landet skulle flytta in till stan och börja klaga på all trafik och den lukt som den drar med sig...
"Nu får ni flytta/ta bort på trafiken!" :rofl:
Jodå, det händer! Pågår förfullt bl.a i Norrtälje ;)
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Oavsett vilken fastighet man köper är det bra att kolla upp vad fastigheterna runt i kring har för "kod". Om det t.ex. är en tomt för industrifastighet och det när man införskaffar sitt hus inte är något störande där så är det ändå fullt möjligt att verksamheten förändras till en mer störande verksamhet och de har all rätt att göra det.

På landet får man ju förstå att en gård är en gård med tillhörande verksamhet. (Tycker dom skall vara glada att det "bara" är hästar! :D ) Likaså kan den mysiga skogen runt gläntan där fritidshuset ligger försvinna om skogsägaren finner det lämpligt! Det är något många glömmer! Tar ner "alla" träd på sin täppa för att få en mysig tomt och glömmer spara träd runtomkring.
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Är det inte tröttsammt med dessa gnälliga människor! Vi behöver ha betes djur på landet för att behålla vårt landskap öppet, men vissa kanske föredrar en vacker gran plantering istället för djur..
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

cecilia w skrev:
Är det inte tröttsammt med dessa gnälliga människor! Vi behöver ha betes djur på landet för att behålla vårt landskap öppet, men vissa kanske föredrar en vacker gran plantering istället för djur..
Tät granplantering ända till tomtgräns är kanske det som de klagande grannarna vill ha.:devil:
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Jo då vi har tänkt att plantera en TÄT granhäck framför grannarnas hus så slipper de se hästarna åtminstone ;)
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Det är en jätte bra ide! Gran häckar blir väääldigt höga med tiden... man ju grannarna en tjänst eftersom de slipper se de äckliga små djuren...
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Hej!

Min ssambo är jätteallergisk och ingen, verkligen ingen i hans släkt är allergisk.. Tror inte dom riktigt komit fram till helt entydiga orsaker till allergier.. Det är ju trott att de som växt upp i en jätteren miljö blir mer allergicka.. sambon har väx upp i ett hus som städas kanske...dammsugs när dammråttorna flyr../Lavinia

Som tycker att bor man på landet får man tåla lite hästskit
 
Sv: Man måste tåla hästlukt på landet

Men Herregud vilka idioter! De får väl flytta då!:eek: vilka lustiga människor det finns.:mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (GP) Det gamla vägnätet på Tjörn är en milstolpe i öns historia. Nu är det kartlagt av arkeolog Martina Svensson. Hon fann glömda...
Svar
0
· Visningar
864
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (GP) Ägarna till ett ridhus i Lerum slipper måla om det. Kommunen anser att det skall vara rött, men det underkänns av länsstyrelsen...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Byggkontoret anser att det strider mot lagen och grannar klagar på lukt från fyra hästar som bor i ett ombyggt garage i...
Svar
2
· Visningar
1 430
Senast: Rhodugune
·
  • Artikel
Hästnyheter (GP) En hästägare i Stenungsund får inte ha sina hästar närmare än 25 meter från en granne...
Svar
0
· Visningar
670
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp