Bukefalos 28 år!

man o svans som alldrig växer

Z

Zuzzi_85

finns det någon som vet vad man kan göra åt man o svans som alldrig växer?
våran arabhingst ser ut som han gjorde när han var 3 år, hans man har alldrig växt o det är så tråkigt man vill ju ha lång o böljande fin man, våra andra hästar har fina långa manar o svansar, någon som vet vad man skulle kunna göra? :idea:
tacksam för svar hälsningar/sussi
 
Sv: man o svans som alldrig växer

du är troligen inte tillräckligt försiktig med den. Den växer nog men när du borstar den så går den av. Sluta borsta (red ut försiktigt med fingrarna istället) och se till så att hästen inte kliar av sig sin man och svans.
 
Sv: man o svans som alldrig växer

Tillväxten är väl till viss del genetisk?
Sedan undrar jag om hästens allmänhälsa spelar viss roll?

En energibalansering kan stärka individens svaga länk och förhoppningsvis bidra till att även taglet växer.
Sedan finns ju alltid möjligheten att komplettera med vissa örter, om du nu tror att sådant har någon invekran. :)
 
Sv: man o svans som alldrig växer

Man skall inte borsta manen alls som någon sa.. Man kan borsta med mjuk borste men ha gärna pälsglans i då.
Ge han lite foderjäst så brukar det börja växa.
 
Sv: man o svans som alldrig växer

du är troligen inte tillräckligt försiktig med den. Den växer nog men när du borstar den så går den av. Sluta borsta (red ut försiktigt med fingrarna istället) och se till så att hästen inte kliar av sig sin man och svans.

borstar honom alldrig med borste på manen, den växer så dåligt så han skulle nog inte ha nått kvar då:angel:
 
Sv: man o svans som alldrig växer

Jag har till min medryttar häst B-vitamin som sirapsform, och jag har för mej att de finns i pelleterad form också. som du kan köpa som fodertillskott. hoppas jag varit till liten hjälp =)

Rätta mej om jag har fel i min lilla beskrivining
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
958
Senast: Wille
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 983
Senast: Mkb
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 651
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp