Månadens medarbetare

Vi har kvartalets medarbetare hos oss.
Man nominerar kollegor och en jury, som jag sitter i och som består av vanliga medarbetare från olika avdelningar väljer vem som vinner efter motiveringarna.
Inga chefer får nomineras.
Priset är ett presentkort på 1500 kr.

Hos oss funkar det jättebra och är mycket uppskattat iom att det är kollegor som nominerar varandra och inga chefer är inblandade, de får såklart nominera.
Det är inte öppet vem som nominerat vem eller så men alla som blivit nominerade får veta om det.

Frågade en av mina kollegor och kollegan trodde (hoppades ;)) att det skulle rinna ut i sanden. Det är redan lite gnälligt och en del skitsnack om att vissa gör mycket mindre än andra. Samtidigt så är det väldigt olika mycket att göra olika dagar så ibland hinner man hur mycket som helst och andra dagar känns det som om man springer i ett ekorrhjul, runt runt runt :crazy: utan att få någonting färdigt.
Så jag tror inte det är någon bra idé just på denna arbetsplats speciellt eftersom det i alla fall hittills har varit ganska tydligt att vissa är favoriserade.

Sen så ska vi nominera varandra men vi jobbar ganska självständigt så vi ser inte så mycket av varandras arbete egentligen :confused: Så det känns som att det kommer att bli en popularitetstävling och de som redan gör sitt bästa i det tysta har inte någon större chans att bli månadens medarbetare

Kommunikationsavdelningen gjorde ett försök med veckans medarbetare där jag arbetar (ca 1000 anställda) och det fungerade i cirka ett halvår. Nu står det på intranätet att de inte hittar någon att visa upp, "brist på underlag".

Så gissningsvis är det ganska många som ogillar/hatar upplägget. Själv skulle jag inte vilja bli utsedd och kommer aldrig utse någon annan heller.

Känns som att det där med veckans/månadens medarbetare är för sådana som är sjukt nyfikna på andra människor och deras liv. Jag bryr mig liksom inte om Kalle eller Stina gillar utlandssemester mer än semester i Sverige, hur många barn de har eller vilka förebilder de har. Men jag gissar på att det finns de som är nyfikna på var jag bor och om jag är singel eller inte...

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 255
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 965
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 391
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 525
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka