Manchesterterrier

Boop

Trådstartare
Vi har planer på att köpa en till hund och min make har fastnat lite för manchesterterrier. Tycker att det är lite svårt att hitta information om just den rasen. Några tips? Vi har naturligtvis kollat på både kennelklubbens hemsida och terrierföreningens.
Vad kan ni berätta om rasen?

Sv: Manchesterterrier

*hakar på tråden*

Är också (och har länge varit) intresserad av rasen. Har läst en massa men det skulle vara roligt att läsa lite personliga erfarenheter!

Jag är jätteintresserad av rasen, ska ev. bli en sån senare men det är svårt att hitta någon med erfarenhet av rasen. Vad jag har läst verkar det vara en väldigt trevlig ras.

Edit: I Bonniers stora hundbok (eller något sånt) fanns det en del information, bilder och exteriörbeskrivning.

Jo, den sidan har jag hittat till, men det verkar också vara den enda som finns?

Med tanke på att det bara finns en uppfödare av rasen i Sverige
idag så finns det inte så mycket att hitta på nätet.

Jag har också börjat att intressera mig för rasen, har tidigare varit inne på dvärgpinschern, men denna ras verkar smäckrare och mer elegant.

Synd att aveln är så liten i Sverige...

Hur går man tillväga och vad kostar det att köpa hund ifrån tex Norge, Danmark eller Tyskland?

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 153
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 915
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka