• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Probotector
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 614
P

Probotector

Tjaba!
Har funderat nu på sistonde och kommit på att det inte finns någon djuraffär som säljer maneter att ha i sitt akvarie så jag bara undrar får man ha såna eller? sedan om man skulle ha en sån vad äter dom? :confused:

Sv: Maneter?

Som vanligt får man inte fånga vilda djur och hålla dem i fångenskap. Maneter lever på fisk och/eller plankton.

Som vanligt får man inte fånga vilda djur och hålla dem i fångenskap. Maneter lever på fisk och/eller plankton.

Öh, va? Det får man ju visst. Du får fånga och importera hur mycket vild fisk du vill om den inte är cites 1 listad eller rödlistad.
DÄREMOT finns det mycket som talar för att man inte ska ha maneter. Talar vi om kallvattenslevande maneter så behövs det kylare för att hålla vattnet vid rätt temp. Sötvattenslevande, varmvattensmaneter finns tex i Tanganyikasjön, men inte heller de är oproblematiska. De fastnar i saker och dör. För att hålla en manet skulle man behöva ett svagt strömt, runt akvarium utan inredning i. Inget som jag skulle rekommendera gemene man at testa.

Så ni säger att jag inte borde fixa en manet, oki får hitta något annat djur då :cry:

I Sverige får man inte fånga vilda djur, importer är en annan sak.

Fast i ursprungsinlägget nämner inte TS att hon/han tänkte fånga den själv, utan frågar om någon zooaffär har, och de flesta zooaffärer jag känner till fångar inte sina djur i den svenska naturen.

Fast i ursprungsinlägget nämner inte TS att hon/han tänkte fånga den själv, utan frågar om någon zooaffär har, och de flesta zooaffärer jag känner till fångar inte sina djur i den svenska naturen.

ursäkta men jag bara måste :rofl: fick en rolig bild för mig när djuraffärerna fångar djuren.. :D

skaffa sånadär salamandrar!:love: De är hur fräcka som helst! :D

axeloter?? :love: fast dom är finare när dom är mörka..

IMG_2029.jpg

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
463
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: DarkInNight
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 312
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka