Bukefalos 28 år!

Många frågor i ett..

replica

Trådstartare
Har länge funderat på att skaffa Flash då jag pysslar en del med webdesign, och vill lära mig något nytt. Så jag kollade på adobes hemsida. Fick en smärre chock när de skulle ha 699 US dollars för programmet:eek: Svindyrt tycker jag!

Fråga nummer 1: Finns det något liknande program som är billigare i inköp?:crazy:

Fråga nummer 2,3,4: Då jag har blivit inspirerad av alla här på Buke att färglägga sina skisser så funderar jag på att köpa en "ritplatta" (heter de så?!). Vad för sort ska man köpa då? Funkar photoshop till det eller ska man ha ett speciellt program för det också? Vilket isåfall?

Fråga nummer 5: Har funderat på Illustrator CS3 då det verkar himla intressant det också, men även det svindyrt:crazy: Finns det något liknande där också?

Jag använder förtillfället Photoshop 7.0 (föråldrat?), fått det gratis av en vän till pappa (genom hans datorfirma).

Tips mottages tacksamt iaf!:bow:
 
Sv: Många frågor i ett..

1. Det finns inget som flash... Men finns flera mer eller mindre avancerade program som klarar en del. Googla på "create flash" eller "flash creator" eller liknande så får du gissningsvis upp en del.

2. Ritplatta heter de ja. Jag har en (numera rätt gammal) Wacom Graphire4 A6, som jag är nöjd med. Finns tuffare saker och billigare saker.

3,4. Funkar i photoshop och alla andra program. Har du vista är det hur mysigt som helst att använda i väldigt många program. (handstilsigenkänning, gestigenkänning etc inbygt i operativsystemet)

5. Finns inget som matchar illustrator rakt av heller. Däremot finns Corel Draw som är ett liknande program och som jag är väldigt förtjust i. Men det är inte gratis det heller. Du kan ju prova både illustrator och draw helt gratis under en period för att avgöra vilket du gillar bäst och tycker är värt att lägga pengar på.

6. (min egen extrapunkt) Råkar du vara student kan du köpa adobes program _billigt_!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp