Manskapssadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare JennyK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 959
J

JennyK

Finns det olika storlekar på manskapssadlar? Min mamma har köpt en manskapssadel som det står 2 på? Nån som har koll?

Sv: Manskapssadlar

JennyK skrev:
Finns det olika storlekar på manskapssadlar? Min mamma har köpt en manskapssadel som det står 2 på? Nån som har koll?

Vad jag vet så är nr.2 för hästar med bredare revbensbågar. Det bör stå en bokstav också.

Om jag inte minns helt galet. A för raka ryggar med manke, B bredare med mindre manke C svängda ryggar.

2 är mycket svårt att hitta så ni har haft tur.

Hejsan!
Jag har en sån sadel som det står 1A på.
Jag vet att det finns B oxå men vad det är för skillnad på dem vet jag faktiskt inte, men min är i alla fall väldigt stor.

Men det står bara nr.2 på den säger hon - ingen bokstav?:confused:

oo kan inte jag få se en bild..min svärmor ska fixa en till mig..haha jag vet,,har ingen susning om vad som är speciellt med dom,,har inte ens häst men,,man tackar och tar emot när det erbjuds =)

Nej, vi kan bara se att det står II på den.:confused:
Hon tänkte ha den till sin stora breda frieserkorsning (typ som en stor nordsvensk) men den verkar vara för smal.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner