Manuella inställningar för Nikon D3000

lizzie

Trådstartare
Om jag vill bestämma själv vilken slutar tid och vilken bländare jag ska ha vid fotografering, då använder jag M - men hur gör jag sedan??? Ändrar jag på ratten för att ändra inställning så ändrar sig bara slutartiden. Hur låser jag fast den för att sedan bestämma en bländare?

Någon som vet?

/Lizzie

Sv: Manuella inställningar för Nikon D3000

Det brukar vara två olika reglage för sådant.. Iaf är det så på min Canon 30D
Sen behöver man även ställa in ISO..

Du har ingen bruksanvisning till kameran? Däri bör det stå annars kan du försöka googla fram en sådan.
Annars är mitt tips att fråga på ett fotoforum!

Det brukar vara två olika reglage för sådant.. Iaf är det så på min Canon 30D
Sen behöver man även ställa in ISO..

Du har ingen bruksanvisning till kameran? Däri bör det stå annars kan du försöka googla fram en sådan.
Annars är mitt tips att fråga på ett fotoforum!

Bruksanvisningen visar bara de automatiska varianterna som finns, väldigt tunn bruksanvisningsbok...

/Lizzie

Det var dåligt! Min visar allt!

Men kika runt på fotoforum.. där tror jag du hittar svaret!

Nu har jag en D5000 men det borde ju vara lika... Snurra på ratten ställer slutartiden. För att ändra bländare håller jag ner knappen snett bakom och till höger om avtryckaren (+/- står det på knappen och en symbol för bländare bredvid) samtidigt som jag snurrar ratten.

Nu har jag en D5000 men det borde ju vara lika... Snurra på ratten ställer slutartiden. För att ändra bländare håller jag ner knappen snett bakom och till höger om avtryckaren (+/- står det på knappen och en symbol för bländare bredvid) samtidigt som jag snurrar ratten.

Tack för tipset! Det borde ju funka även på D3000 - jag har ju samma knappar.

/Lizzie

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
767
Senast: Magnum
·
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 231
Senast: Anna-Bella
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025