Marängbottnar

Adelente

Trådstartare
Hej!
Har ett paket färdiga marängbottnar liggandes hemma och känner att det är dags att äta upp dem! :d

Har ni några tips på vad man kan göra med dem?! :D

Sv: Marängbottnar

Krossa och blanda med glass kanske.
Eller vispa grädde och blanda med kakao/oboypulver och bre på. (fast sånt brukar iofs bli bäst dagen efter, när bottnarna liksom sugit åt sig lite vätska, haha låter inte så gott när man beskriver det men men :p)

Eller hitta på en egen ultra-delux-smaskens tårta:D Man kanske kan stoppa in en botten i en form, hälla över kladdkakssmet och in i ugnen tills kladdkakan blir klar. (Inte för att jag vet hur botten blir av att vara i ugnen, men man kan ju alltid prova, så länge man bara har goda ingredienser i så kan det ju inte bli allt för äckligt liksom:) )

Tack för alla svar!!

Lutar åt att göra marängtårta med lemon curd och grädde, blir så himla kladdigt med glass! :D

Daimtårta! Vispa grädde, blanda med hackad Daim och varva med bottnarna. Gillar man banan så blir det också gott i. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Om man skaffar den kan man då endast få sina aviseringar i appen? Går det att göra inställningar så man också fortsätter får sms? Jag...
Svar
4
· Visningar
406
Senast: MiaMia
·
Samhälle Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet? Jag bor mitt... 2
Svar
21
· Visningar
1 660
Senast: MiaMia
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
607
Senast: BernT
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 416
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Veterinärfoder till frisk hund?
  • Valp 2025