Maratonsele

Lill76

Trådstartare
Vi är på jakt efter maratonsele, men det är ju en djungel....... En hel del selar finns det men vilka är bra :confused:
Är det någon som har någon erfarenhet av Equus drivings selar? Dom ser helt ok ut på bild men det är ju svårt att bedöma. Vill ni se dom är hemsidans adress www.equus-driving.se
Har också tittat på Willabs, Equilex och Zilco men vet inte vad jag ska välja.
Vi ska upp till SM i helgen så jag hoppas att där är lite utställare och försäljare så man kan få se och känna på lite selar.
 
Sv: Maratonsele

Vad har du för häst?

det finns selar.se. 7000 kostar den billigaste kompletta selen. av märke Imperial driving. Holländskt märke. Även andra finns och kan tas hem vet jag.

Börjes är ju helt ok också, vet flera som har dem och är nöjda.
Tärnsjö har ju en modell till vettigt pris, finns på equilex bland annat. Men den har inte snabbkoppling, och jag vet inte om den är bra förstärkt för att tåla häftiga svängar i maraton.

Du måste rapportera från SM om du såg nåt kul på selmarknaden!

/jenny
 
Sv: Maratonsele

Vi har en 3-årig halvblodsvalack och en 6-årig travare och vi har bara en sele. Den är visserligen kanonbra, både snygg och tålig, men jag har köpt den begagnad och vet inte märket på den tyvärr annars hade jag gärna haft en likadan till. Problemet är att mitt halvblod är 160 cm i mankhöjd och travaren närmare 175 cm så det hade ju varit bra att ha en sele till varje häst.
 
Sv: Maratonsele

Vi var ju uppe på SM i helgen, men jag blev riktigt besviken på utbudet av utställare. :mad: Bara en tysk (tror jag han var) och Tärnsjö som hade selar, sen var Tidaholmsvagnar där och en som hade körpiskar men det var allt. Jag som hade hoppats på att få se ett stort utbud av selar som jag kunde välja mellan.
 
Sv: Maratonsele

Ja, tyvärr så var arrangörerna väldigt otydliga om vad som gällde för utställare och det var mycket svårt att få besked om vad det kostade och vart man fick stå mm. Annars så hade Equilex oxså varit där.
/M
 
Sv: Maratonsele

Jag har en maratonsele från Equilex och är nöjd med den! Tömmarna till var väl det som jag är minst nöjd med så dem ligger kvar hemma, oanvända. Den enda nackdelen med selen som jag kan komma på är väl att bakselen inte är fodrad så jag var orolig att det skulle ge skav, men har inte gett något, har iofs en nordsvensk med mycket hår och tjock hud. Men det är nått att tänka på iaf.!
 
Sv: Maratonsele

Så synd att ni inte var där! Hade gärna kollat lite närmare på era selar.
Vad kör du själv med för selar om man får vara så fräck att fråga? Är det från Henk Van der Wiel? (eller om han nu heter "van deN Wiel" minns jag inte just nu :smirk: ) En sådan sele är förståss drömmen, men dom kostar väl en hel del kan jag tänka mig....
 
Sv: Maratonsele

Jag har en maratonsele från henk van der viel, en finsele från tärnsjö, + en novis tärnsjösele att träna i + parselarna är en av modellerna som vi säljer oxså att träna i.
Jag tycker att Henk selarna är oslagbara och med tanke på att dom inte kostar mer än Tärnsjö så blir det nog en sån till när den andra är slut vilket säkert dröjer 10 år till.
Men det är klart att om man inte kör så mycket eller på så hög nivå kanske man inte vill/behöver ha en sele för 25000kr.
Av de billigare selarna som vi säljer rekomenderar jag willab maratonsele den är snygg och bra läder med snabbspännen till skaklarna. Helt klart en prisvärd sele.
/M
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 590
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Ja jag tror jag skrev någon stans här när vi va till tandläkare med Basse för kanske 6 veckor sedan, anledningen var att Basse då hade...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Is
·
Körning Ska inte köpa nu men är lite nyfiken på denna träningsvagnen från Equus-Driving. Någon som har någon erfarenhet och vet vad priset kan...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Lill76
·
Hästmänniskan Jag och min sambo ska nu antagligen köpa vår drömgård som vi har hyrt i ett år. Huset är underbart och ladugården gjorde vi iordning en...
Svar
3
· Visningar
3 161
Senast: hasseklas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp